Papatya16 herşey sorunsuz ilerlerse
6 hafta gibi kese göreceksin
7 hafta gibi kalp atışı
6 ila 7 haftalıkken doktora gidersen daha doğru olur. Kan testi ve img gibi bağışıklık testleri isteyecekler. Tsh t3 t4 fln bakılacak.
Folik asit kullanmaya başla.
- Hafta itibari ile ocean momy ya da decavit e geçeksin. Yine bu haftalarda ikili testlerin olacak. Down, Edward sendromu riskleri değerlendirebilmek açısından.
14 - 15 hafta civarı cinsiyet öğrenebilirsin.
17 - 18 Hafta civarı hareketleri hissetmeye başlarsın
20 hafta civarı düzenli hareket etmeye başlar tetonoz 1. Doz zamanı gelmiştir.
22 hafta civarı detaylı ultrason olacaksın
Bu arada belirli aralıklarla yine troid ve tam kan sayımı yaptırabilirsin.
24 26 hafta civarı şeker yüklemesi yapılacak.
Daha sonra 30 dan sonra düzenli nst bağlanacaksın.
27 hafta civarı artık bebek doğsada yaşar konuma gelmeye başlar ama yine de içerde biraz daha kalsa iyi olur 😊
Yine 27 hafta civarı 2. Tetonoz zamanı gelmiştir
Kontrollerin ayda bir olacak muhtemelen. Her kontrolde kilo, boy, kaba itibari ile organlar, plesanta yerleşim yeri, baş vs vs ölçümleri olacaktır.
6-7 haftalarda kasık ağrıları., göğüs hassasiyeti mide bulantıları, iğrenmeler.. olur normaldir.
9-10 haftalarda tüm belirtiler birden kaybolur ama sonra yine başlar.
- Haftaya kadar bulantı yaşayabilirsin
16 - 17 den sonrası biraz daha rahat olabilir.
İlerleyen haftalarda göbek büyüdükçe, mide yanması gibi şikayetler olabilir.
Hayırlı olsun 💕