Bugune dek görüp yazmadım bu başlıklara ama şu an dayanamadım. Kusura bakmayın..tiryakiliği anlıyorum sahit olduğum için. annem 30 sene sigarayı yedi resmen. Ben lisedeyken sana anne demicem artık dediğimde bile bırakmadi. Bir gün sağlık sorunu yaşadı korkudan mi bilinmez, bir anda bıraktı 7 sene oldu 1 tane dahi içmedi. Ve ben nasıl içmişim kendime yazık etmişim der hala.. sağlığı, cildi, bedeni resmen evrim geçirdi.
Ben hiç içmedim, eşim de içmez. annemi görüp nefret ettiğim için sanırım kokusundan vs hiç yakın olamadim sigaraya universitede etrafımda herkes içerken hemde kankalarim vs..babam hala içiyor uyuz oluyorum torunu vermicem sana diyorum. Pis kokunla opturmicem sana onu diyorum. Bırakıcam demeye başladı..
yetişkin insanların içinde canlı taşırken hala kendilerini dizginleyememeleri beni çok şaşırtıyor. Bu kadar hayati bi konuda hemde..
Çocuğunuz da potansiyel içici haberiniz olsun. Artik ilkokulda mi başlar lisede mi Allah bilir.
“Birsey olmadı, sağlıkla doğdu” lafları da size gaz vermesin.. çikolatayı, şekerli ve zararlı şeyleri hamileyken bol yiyenlerin ilerde cocugu seker hastası adayi olacağı gibi sizinkiler de sizin gibi sigara içecek.. üzgünüm gerçekler acı..sigaranın hamilelikte bebege zararlarından falan da bahsetmiyorum, doktor söylüyordur zaten. sadece gelecekteki bu ihtimal bile sizi üzmeli bence. oturup 1 kez daha düşünün şimdi.. ateşi çıksa aklı çıkacak olan annelersiniz hepiniz değil mi? Kim çocuğunu elde sigara ile görmek ister daha ergen yaşlarda gencecikken?
Yazik.. yapmayın. Nefis dediğiniz şey kontrol edilebilir bir şey.
Insanlar hamileyken ne ilaçları bırakıyor..üstelik mecburen kullandığı psikolojik vs ilaçları. Keza ben sevdiğim bir cok şeyi bıraktım..kahvesiz güne asla başlamazdim. En az 2 kupa banko içerdim. Mutlulugumdu o benim. 8 aydır içmiyorum filtre kahve falan. Daha bunun gibi bir sürü şey var hayatımdan çıkardığım. Yeri geldi oturup ağladım bile. Ama ne eşim müsade etti yasaklı şeyleri yiyip içmeme ne de ben kendimi saldım.
İrade sizde. Komuta siz ve beyninizde. Gerisi bahane..👍