Dilek0809 Cumartesi rutin kontrolümde rahim ağzım 30mm ölçüldü yaklaşık 5 haftadır böyle ölçülüyordu zaten bugün sabah biraz sulu akıntı geldi panik oldum hemen hastaneye gittim ama kendi doktorum yoktu başka bir doktora girdim rahim ağzımı 40mm ölçtü gerçekten böyle bir şey mümkün mü? Burda uzayanları okumuştum fakat bu kadar kısa sürede uzama olabilir mi 3 kere teyit aldım doktordan 40mm dedi kağıtta da öyle yazıyor şaşkınım makineye göre değişen bir durum mu gerçekten uzadı mı acaba doktor bir açıklama yapmadı suyun iyi dedi bitti gitti
Esrelf Dilek0809 doktorun ölçümüne, kullanılan ultrasona, sizin idrara sıkışık olma durumunuza göre değişiyor. Ama sizde 1 cm ,biraz fazla oynamış. Sonuç olarak 3 ten büyük ,rahim ağzı kısalığı yoksa dert etmeyin.
BirMuallime Dilek0809 en garanti alttan ölçüm canım cihaza göre de değişiyor benim de bazen 4.5 bazen 5 bazen 3.5 çıkıyor 4 dediyse sıkıntı yoktur en kötü ihtimalle 3.5 falandır 4 ölçmüştür kendine dikkat ettiysen risk yoksa düzelmiş olabilir. Ölçümlere biraz idrarın varken girersen daha net ölçülüyormuş aklında olsun
katipannee Dilek0809 eğer gerçekten yükseldiyse iyi yükselmiş 24 haftalıkken 30 mm sınır çıkmıştı 31 oldum hala sınır
Dilek0809 Esrelf evet kısalık yok fakat bayadır 30 tam sınırdaydı hep dikkat ettim ama böyle kısa sürede dediğiniz gibi 1 cm yükselmesi aklıma takıldı doktoru beklerken biraz sıkıştım ama o da etkili olmuş mudur
Dilek0809 BirMuallime hep aynı doktorda mı sizin bu farklı ölçümleriniz? Evet kısalık görünmüyor ama ben bu durumu baya kafama takıyordum sınırda düşecek diye hatta sizle konuşmuştuk daha önce yani eğer riskim çok yoksa biraz rahatlamaya ihtiyacım var o yüzden merak ettim. Kendi doktorum hem alttan hem normal yolla 6 haftadır hep 30-31 ölçüyor 4 kere ölçüm yaptı çok sık gittim. Bugün tek fark hem başka bir cihaz olması hem de normalden bi tık daha sıkışık olmam. İnşallah gerçekten uzamıştır o kadar ihtiyacım var ki haftalardır yatıyorum
Dilek0809 [silindi] kaçtan kaç oldu sizinki de bir anda 1 cm fazla mı çıktı acaba ve aynı cihaz mıydı
Esrelf Dilek0809 evet olmuştur. Ben çok sıkışıkken yüksek çıkıyor. Doktorumdan dedi zaten idrara sıkışık olman değiştiirr diye.
BirMuallime Dilek0809 farklı cihazdı canım benim kadar farklı doktora giden yoktur heralde 🤦kaç haftalıksın sen şu an canım
[silindi] Dilek0809 tam olarak hatırlamıyorum ama doktorum alttan ölçüm yaptıgında 26 cm cıkmıstı ve beni sevk etmişti acil serklaj için aynı gün içinde 3 4 saat arayla başka bir doktor daha yüksek ölçmüştü bu yüzden serklaja gerek yok demişti. Sınır 26 cm bu arada yani devlet hastanelerinde özellikle 26 cm üstüne serklaj uygulanmıyormuş doktor öyle söylemişti
Dilek0809 BirMuallime yani böyle cihazdan cihaza fark etmesi de gerçekten çok tuhaf oluyor hangisine güveneceğiz ben şu an 23 haftalığım yaşadığım yerde de doktor sıkıntısı var doktorumdan çok memnunum fakat izne gitmiş o gittiği an ben bi panik halindeyim tek özel hastane mecburiyet var bugün gittiğim doktora da zorunlu gittiğimi bildiği için doğru düzgün bilgi bile vermedi suyun değil dedi bitti muayene
BirMuallime Dilek0809 ben de sıkıntılı bi yerdeyim canım dediğin gibi buralarda iyi doktor bulmak zor benim de iyi bir doktorum vardı başka ile gitti.burda özel devlet ne kadar doktor varsa ben deniyorum açıkçası. Önceki hamileliğimde tek doktora gidiyordum herkes çok iyi falan diyordu ama benimle hiç ilgilenmedi zaten düşük yaptım o zaman.bu sene o yüzden denk gelene gidiyorum ama sürekli gittiğim İki doktor var onlardan memnunum.bana o giden doktorum 24. Haftaya kadar dikkat et ondan sonra yavaş yavaş hareketlen demişti canım yaşam sınırına ulaşıyor ya bebek sen de öyle yap istersen tabi doktoruna danışarak. Ben şimdi 30. Haftadayım çok şükür artık yemeğimi işimi gücümü yapıyorum bazen dışarı çıkıp geziyorum bir süpürge falan yapmıyorum onu da eşim yapıyor sağ olsun.bir iki hafta daha sabret bence sonra doktorunu da dinleyerek hareketlen istersen
Dilek0809 BirMuallime sanırım öğretmensiniz siz de doğuda mı yaşıyorsunuz? Ben doğudayım ama yine de iyi bir yer sayılır ona rağmen öyle sıkıntılıyım ki doktorum gittiği anda elim ayağım titriyor valla devlet hastanesine gitmek zorunda kaldım bir kere başıma gelmeyen kalmadı o yüzden gidemiyorum özelde de dediğim gibi bir kaç doktor sadece seçme şansımız yok maalesef. Benim doktoruma göre 30mm bile çok iyi ama heyet verdi okula gitmiyorum mesela dinlen dedi çok ayakta kalma günlük rutinlerini yap dedi ben de öyle yapıyorum. Süpürge en başından beri elime almadım anca yemek o da mecburi yalnızız tek eşim ve ben. Benim de bir kaybım var ve o yüzden tüm bu tedirginlik inşallah zamanında sağ Salim kavuşuruz yaşam sınırını biraz daha aşsam belki bi nebze rahatlarım🙏🏼 Size de sabah sabah içimi döktüm ama gerçekten 7den beri ayaktayım stres stres aynı şeyleri yaşamış biri olunca karşımda döküldüm 😌
Dilek0809 Esrelf o zaman aslında yükselmiş sayılmaz sadece sıkışık olduğum için böyle çıkmış olabilir 🥲
Dilek0809 katipannee kaç haftalıksınız şu an? İşte ben de bunu merak ediyorum gerçekten yükseldi mi bundan emin olamıyorum yükselmiş olsa azıcık rahatlayacağım artık
BirMuallime Dilek0809 evet canım ben de Bitlis’teyim burda eşimle öğretmeniz. Seni o kadar iyi anlıyorum ki. İnsan hep endişe içinde bana da doktorum ilk zamanlar heyet raporu verdi sonra canlı ders falan başladı zaten okullar kapandı.en ufak bir ağrıda sızıda ne yapacağımı bilemiyordum acaba bi.şey mi oldu diye kendimi acile atıyordum hemen. 3 kez yatış verildi bu zamana kadar çok şükür 24 ü geçince rahatladım bebek hareketlerini de hissetmeye başladınız mı o kadar umut oluyor ki insana.İnşallah sağ salim kavuşuruz yavrularımıza benim şimdi bir de şekerim var bebeğim kilolu haftası 3 hafta önde gidiyor kısalıkla sınavım bitti şükür ama bu başladı 20. Haftadan beri Rbbim hepimize yardım etsin aklınıza takılan bir şey olursa ya da dertleşmek isterseniz ben burdayım ☺️
Esrelf Dilek0809 ama işte 1 cm kadar farketmiyor sıkışık olunca. Sizin yükselmiştir. Örneğin normalken 3,5 cm olduysa sıkışıkken 4 çıkmıştır. Uzamıştır yani.
katipannee Dilek0809 31+5 im . Kişiden kişiye ve istirahate göre değişiyor sanırım. Birçok kişi gördüm uzayan umarım sizin de uzamıştır