Mom090 Ben yaptırmadım. Hem de ailemde bir sürü şeker hastası var. Karnımda bir bebek varken o kadar yükleme yapmayı doğru bulmuyorum. Bunu destekleyen doktorlar da var tabii. Ben gebelik öncesinde yaptırmıştım şeker yüklemesini, sınırda çıkmıştı. Gebelik sırasında şeker yüklemesi yaptırmana gerek yok, sadece şeker ölçüm cihazıyla arada bir takibini yaparsın evde dediler. Aynen öyle yaptım bir sıkıntı yok şu an çok şükür. Zaten şeker ölçüm cihazıyla 1 hafta boyunca, sabah/öğle/akşam açlık tokluk ölçüm yaparsanız, şekeriniz var mı yok mu çıkıyor ortaya. Şekeriniz varsa şayet; bu ölçümlerin normal çıkmasının imkanı yok. Değerlerde bir sıkıntı varsa size diyet veriliyor/diyetle düşmezse de insülin.
Şeker yüklemesi yapıldığı zaman ne oluyor peki? Hiçbir şey, süreç aynı..Yine diyet veriliyor, düzene girmezse insülin. Neden yapılsın ki o zaman, riske girmeye gerek yok bence. Zaten gebelikte sağlıklı beslenmek durumundasınız, öyle poğaçalar börekler pastalar yememek gerekiyor şekeriniz olsa da olmasa da. Bunları yaptığınız sürece bir sıkıntı olmaz. Yine de kendi doktorunuzdan fikir alın. Burada kimse yaptır/yaptırma derken salt doğruyu söyleyemez maalesef.