strangelove şöyle bir düşünce tarzı var hastalarda neden anlamıyorum doktorun kolayına öyle geldi ve beni kesti, açıkçası kesi açmak kolaya gelem durum değil çünkü sonrasında bir de onu uygun şekilde dikmek var, bir çok tıp merkezi ve özel hastane tabi ki biz kesisiz doğurturuz diyip ilk doğumları kesisiz yapıyor ve sonrasında tek taraflı bile olmayan bir çok noktadan oluşan ve kanamasını durduramadıkları kesilerle hastayı acilen bir devlet hastanesine sevk ediyorlar, kendi gözlerimle gördüm, hastayı uyutup dikmek zorunda kaldık. Uygun olan hastayı kimse kesip kendine ekstra iş çıkarmaz fakat herkesin anatomisi ve vajen yapısı uygun olmuyor, ufak bir kesi ile hasta çok daha rahat doğum yapıyor ve makata kadar yırtılma riski azalıyor. Makata kadar yırtılırsa kendiliğinden ne yazık ki gaz-gaita kaçırma sorunu bir ömür boyu devam ediyor. Bir de konudan bağımsız şöyle bir inanış var ki doktorun kolayına geliyor hastayı kesiyor sezeryana alıyor. Ya nasıl bir ameliyat doktorun kolayına gelebilir. Normal doğum hastası işi bitince 10 dk da kalkarken. Sezeryende hastayı açması kapaması dünya kadar vakit ve uğraş gerektiriyor. Maalesef birileri bir taş atıyor ve herkes galeyana geliyor. Ben de yakında ilk doğumumu yapacak bir doktorum. Üstelik de alanım kadın hastalıkları ve doğum. Hocam ile konuştum elimden geldiğince epizyo açmıyorum ben ama gerek olursa kesi yaparım kendiliğinden yırtılması biliyorsun ki daha kötü dedi. Yani işi biraz da bilenlere bıraksak daha iyi olacak sanki. Demiyorum ki kötü doktor yok, tabi ki var ama oooo epizyo açıyor oooo bebek dönmezse sezeryan dedi diye diye doktorları yaftalamak da komik yani. Ne yapsın adam dönmüyorsa, evet makat normal de doğabiliyor ama her hasta ve her doğum ona uygun olmuyor, normal doğum yaptım ben diye hava atmak isteyen hastalar yüzünden kimse minicik bebeği riske atmaz. Normal doğum diye tutturup tüm riskleri alıyorum diyip kağıt imzalayan doktorun tüm uyarılarını Kati suretle reddedip ne olursa olsun ben normal doğurcam diyip kocası doktoru karımı sezeryana alırsanız ben karışmam olacaklara diye tehdit eden kocalar bebekte omuz çıkığı olunca bize söylemediniz söyleseniz biz sezeryan isterdik diye doktorun üstüne yürürken kusura bakmayın da 3-4 cm lik kesi için doktor risk almaz. Bu ülkede en çok dava edilen doktor grubu kadın doğumcular. Uzun oldu biraz da karışık oldu ama herkesin her konuda fikri olması bana komik geliyor