Sinembasara13 Benim sancılarım 17-20-25 şeklinde yükselişe geçiyordu, 25′teyken bile çok acı çekiyordum, 40‘lı rakamlara gelince epidural yapılmazsa kendimi camdan atarım diye tehdit ettim 😖😬😂 Anestezi uzmanını bekliyorduk, aslında hemen epidural yapılacaktı ancak yurt dışındayım ve saçma sapan bir durumla karşılaştığımız için , doktorun biri olmadığım halde mutasyonlu koronasın diye tutturmuştu ve bekletmişlerdi. Neyse sonuçta negatif çıktı testim, tabi bu esnada 80′ li rakamlarda çığlığımı tutup inliyordum. Epidural takıldıktan sonra da sancılarım hep 80 civarıydı. Doğum için 120′ler lazım sanıyordum, açılmam ilerleyip tam açıklık olunca, sancı hala 80 civarında kaldı , ebelere 120 civarı mı olması gerekiyor dedim, hayır açıklık olduktan sonra 40 bile yeterli dediler ve zaten 10 dk içinde açıklık sonrası doğumu yaptım. Bir de bilginiz olsun, doktorunuzun fikrini de alın; kesik atmadılar burada, ilk doğumumdu, doğal yırtılma daha çabuk iyileşiyor dediler. Kesik atıldığında üç kat kesilip dikilecekmiş dokular, ayrıca kesiğe rağmen bebek farklı yerden yırtabilirmiş, doğal yırtılma daha iyi dediler. İnanmadım ilk başta, daha sonra araştırdım, Türkiye’de de aynı görüşte olan doktorlar epey fazlaymış. İyileşme sürecine gelirsek 4 günde ağrı şişlik azalmaya başladı, 1 haftada epey rahatlama oldu, sadece hijyen ve kabızlık açısından dikkat ettim. Aklınızda bulunsun. 🌷🧿♥️🤲🏻