Merve1507 Ben gebeliğimin başından, hatta gebe kalmak istediğim daha ilk günden beri hep normal doğum olsun istedim, isteğim hala aynı. Rabbim neyi nasip eder, durumum neyi el verir, bebeğim ne ister bilmiyorum ama hakkımızda hayırlısı ve sağlıklısı olan neyse o olsun tabii herşeyden önce. Rabbim hayırlı ve sağlıklı doğumlar nasip etsin. Normal doğum istememin sebebi adı üzerinde “normal” doğum olması. Sezeryan doğumdan ödüm kopuyor çünkü dikiş, kesik, yara acısına asla katlanamam. Kendimi bildim bileli adetlerim hep sancılı ve çok ağır geçer, sancıdan değil de normal doğum esnasında atılabilecek olan kesikler, oluşabilecek olan yarıklardan ve bebeğin çıkış anında acıyıp acımayacak olmasından korkuyorum. Sezeryanden sonra toparlanmak daha zor, sezeryanden sonra kilo vermekte daha zor, sonuç olarak cerrahi bir işlem. Sezeryande olacaksam hayırlısı buysa eğer Rabbime bin şükür ederim tabii sezeryani kötülemiyorum ama yakınımdan tecrübe ettiğim kadarıyla ben sezeryanden korkuyorum. İmkanınız varsa normal doğum yapın, en azından o günlüğüne sancı çekiyorsunuz bebeğiniz doğduktan sonra sorununuz kalmıyor pek ama sezeryan doğumda bebeğiniz doğduktan sonra başlıyor asıl sorunlar. Yakınımdan biliyorum tuvalete bile ağlayarak gidiyordu acıdan, belkide o abartıyordu benim gözümü korkuttu bilemiyorum ama imkanım olacaksa normal yapmayı çok istiyorum bakalım nasip ❤️