Kuzeyegemoms Kızlar merhaba, 2 Li tarama testi risksiz çıkıp, bebeği down sendromlu olan doğan tanıdığınız vs bilginiz var mı? 2 Li temiz çıktı ama gene de güvenilir değil nifty yaptırmakta kararsızım
zeytinkiz Kuzeyegemoms canım ben 16.haftamdayım down sendromu riskim var 1 aydır kontrollerdeyim perinatolojiye prof. Lara gittim ama gittiğim doktorların hepsi kesinlikle %100net test olmadığı hepsinin olasılık oldugunu ama fetal DNA ve amniyosentez netlipe yakın sonuc verdiğini söyledi o bile ki %100 değil.
EceveDenizinAnnesi Kuzeyegemoms yakın bir arkadaşımın maalesef öyle çıktı. Doktorum da bu riskle karşılaşıldığını, o yüzden nifty testi yaptırmamı tavsiye etti.
handeliz Kuzeyegemoms benim 2 li de 4 lude temiz cikti ama ultrasonda dr beynnde bir kist ve bobrek buyumesi gordu nifty testini yaptircamm geriside nasipp insallah sagliklidir
Sym58 Kuzeyegemoms arkadaşım tüm testlerini yaptırdı hepsi down çıktı doktorlar kesin konustu ama saglıklı bir kızı oldu çok şaşırdılar
Kuzeyegemoms zeytinkiz evet fetal %99 mus amniyosentezde düşük riski olduğu için onu düşünmüyorum. Testim temiz çıktı ama ultrasonda burnunu ölçemedik çok hareketliydi o yüzden içimde şüphe var 😕
kucuktospam EceveDenizinAnnesi canım çok üzüldüm arkadaşına 2li testte hiçbir belirti vermedi mi acaba bilgin var mı ya da sonrasında detaylıda falan çünkü çok bulgu oluyormuş demişlerdi.
Kuzeyegemoms handeliz canım o kadar hikaye okudum ki hiç canını sıkma doğuma kadar hepsi kendiliğinden düzeliyor genelde. Tabi nifty yaptır için rahat etsin. Down olsa da olmasa da evladımız ama en azından ona göre bi yaşam şekli oluşturulup bilgi edinilebilir… sağlıkla kavuşalım inşallah
zeytinkiz Kuzeyegemoms benimkide burun ölçüldü gayet olusmus ama ense kalınlıgı fazlaydı canım bence doktor önermediyae 21. Hafta detaylıya bekle yani o kadar da üzerine düşmek bence stres den başka bişey olusturmuyor sen bilirsin yine de tabi. Bende yüksek risk oldugu için ben yaptırıyorum ki 2 ki tarama mı da yaptırmamıstım korona oldu o dönemde eğer 2li temiz cıksa benim asla yaptırmadı her hafta bişey cıkıyor çünkü mutlaka. 4 gün önce bebeğimde sol ciğerde su toplaması vardı bugün bitme derecesinde kaybalmıs mesela. Bebek bu gelişim aşamasında sonucta 🤷
handeliz Kuzeyegemoms gonderdim bakalim testi insaah guzel sonuc gelir oncelikle allahm saglikli sihhatli nasip etsin ama herhangi bir sorun olursa o benm evladim dediigniz gbi kendimi buna hazirlarrimm allahm kimsenin evladina dermansiz dert vermesin evlatla sinamasin insllah 🙏🙏🙏
Rbiatrn Diyelim ki down sendromlu olduğu çıktı testlerde bu gibi durumlarda doktorlar herhangi bir önlem alabilecek veya tedavi uygulayabilecekler mi? Eğer anne karnında bir önlem alınamıyorsa ve müdahale edilemiyorsa bu testleri yaptırmak sizce de moral bozukluğundan başka bir şey değil mi? En azından bilmezseniz daha az stresli geçer hamilelik diye düşünüyorum. Allah herkese sağlık sıhhatli evlat versin inşallah.
Kuzeyegemoms Rbiatrn down sendromunun bi tedavisi yok canım ama en azından anne karnında öğrenirsek ona göre bi hayat sunarız. Ona göre odasını düzenleriz ona göre Kitaplar okur eğitimler alır bilinçleniriz o sebeple erken öğrenmek çocuğun gelişimi için her zaman daha faydalı…
Kuzeyegemoms zeytinkiz evet her aşamada bi sorun çıkıp doğuma kadar kaybolan çok şey var bende okuyorum:). Doktorum 2 Li test risk düşük çıktı ama bu testler kesin ve garanti sonuç vermez isterseniz nifty yada amniyosentez yapıp emin olabilirsiniz dedi. Burun ölçülemediği için kafam karışmıştı .. biraz daha araştıracağım insallah sağlıklı olur bebeklerimiz
Kuzeyegemoms Sym58 Allah büyük canım ablama da ikilide çok riskli ense ölçümünde de sorun çıkınca kesin down alalım dediler perişan oldu kız. Başka hastaneye gitti öyle bişey yokmuş.. herseyin hayırlısı 🙏🏻
Kuzeyegemoms Teacher-mom 2 Li tarama da ultrason da burun ölçümü yapılamadı, doktorum 2 Li temiz çıktı ama bu testler kesin sonuç vermez o yüzden nifty yada ambiyosentez yaptırıp emin olabilirsin demişti. Burun ölçümü yapılamadığı için ve biraz araştırma yapıp 2 Li temiz çıkan down sendromlu çocukların olduğunu gördüğüm için Böyle bi kafa karışıklığı oldu :)
Teacher-mom Kuzeyegemoms ben ikili yaptırmadım 3lü yaptırdım bugün sonuçlar çıktı hepsi negatif siz kesinlikle amniyosentez yapmayın detaylı ultrasonu bekleyin orda herseyim çıkıyor zaten
Kuzeyegemoms handeliz amin canım inşallah sonuçların istediğin gibi tertemiz gelir , minnaklarımızı sağ salim kucağımıza alırız
handeliz Kuzeyegemoms 3 yasinda bir kizim var gayet saglikli minicik bir burnu var belki senn bebisinde minicik bir burnu vardir 🙏😊