Stmom merhabalar yardımcı olur mu bilmiyorum ama bende troid hastasıyım takip altındayım. Bu konuyu hem endokrinologumla hem de kadın doğum doktoruma görüştüm. Evet troid hamilelik için çok önemli. Bana söylediklerine göre hamile kalmayı çok çok yüksek değerler etkiliyor mesela benim ilk öğrendiğim zamanlarda değerim 25 falandı. Şu an da 1.5 ile 3 arasında tutmaya çalışıyoruz çok şükür. Troid özellikle gebeliğin ilk aylarında önemli bebeğin gelişimi için. Geçen sene boş gebelikten kürtaj olmuştum. O zamanda acaba troidden mi diye test yapmıştık ancak değerim 2.7 çıkmıştı. Her iki doktorum da bunun bir sorun olmadığını söylemişti. Ayrıca sadece tsh değerine değil diğer değerlere de bakarlar. Belki diğer değerlerini normal olduğu için doktorunuz normal demiştir. Değeriniz normal ya da yüksek diyemem doktor değilim çünkü. Ama içinize sinmiyorsa tabiki başka doktorlara yönelebilirsiniz. Her şeyden önce doktorunuzun size yol göstermesi gerekir çünkü para verin ya da vermeyin. Doğru olan budur. Son olarak eğer ilaç onerirse doktorunuz onu ilaç olarak görmeyin ki ilaç değildir. Vücudunuz tsh hormonun az salgıladığı için ek takviyedir. Yani siz o hormonu dışarıdan normal yemek gibi ek olarak almış olursunuz. Ve dereotu benim bildiğim kadarıyla kesin olarak düşürmez. Yani tamamen kanıtlanmamistir bu. Denemeden önce yine doktorunuzla görüşün ki bireyi düzeltmeye çalışırken başka bir soruna sebep olmasın. İnşallah sağlıklı bir gebeliginiz olur ve sağlıkla bebeğinize kavuşursunuz.