Ben yoğurt gibi evde mayalıyorum ve mayalama sürenize göre ekşiliği değişiyor. Komşumda içtiğim çok ekşiyken benim 3 yıldır yaptığım kefiri ayrandan ayırt edemiyorlar. Yoğurdunuzu evde mayalıyorsanız kefirinizi de evde yapın bence. Ben kefirden önce ayda bir ağır hasta olan biriydim 3 yıldır sanırım 2 kere hafif hastalandım. Meyveli yapmak isterseniz de blendırda karıştırabilirsiniz.