Ben Hollanda’da yaşıyorum evet yurtdışında evde doğumu öneriyorlar 36 haftada doğum planlanması yapılıyor orda seçenek arasında evde doğum da var bende sordum nasıl oluyor diye eve bir hemşire geliyor sizin istediğiniz bir yeri sizin için hazırlıyor sancılarınız 3 dakika da bire düşünce ebe eve geliyor bakıyor ve geri gidiyor her saat başı veya annenin açılmasına göre 15 dakika da bir gelip kontrol ediyor hemşire sizinle kalıyor doktoru o yönlendiriyor doğum başlayınca doktor geliyor ve doğumuzu yaptırıyor bebeği kontrol ediyor sonra geri kalanı hemşireye bırakıp gidiyor dedi peki bebek gelmediğinde veya ani bir durum olduğunda ne oluyor dedim ebe ambulansı arıyor ambulans anneyi alıyor hastaneye getiriyor ve bir saat içinde ameliyata alınıyor sezaryen yapılıyor dedi bende peki bir sorun var ve hastaneye gidilmesi gerekiyor ambulans 10 dakika da gelse 10 dakika da hastaneye ulaşmak sürse bir saatte ameliyatı beklerken anneye veya bebeğe bir şey olursa dedim seçim sizin o riski siz alıyorsunuz dedi düşünsene bebeğe bir durum olacak acil sezaryen gerekecek ben ambulans bekleyeceğim hastaneye gideceğim de duruma göre en geç bir saatte ameliyata alacaklar ya bana ya bebeğe bir şey olsa denildiğinde sorumluluk size ait diyorlar ben hastane istedim evde doğuracağım diye bebeğimi tehlikeye atamam iyiki de hastanede doğurmuşum 24 saat sancının sonunda acil sezaryene aldılar ve ayrıca sezaryen ameliyat doğum değil demeniz de ayrıca çok kırıcı ve anneleri aşağılayıcı buluyorum