Hayırlısıyla doğum hikayemi paylaşmak nasip oldu 😊 39+2 günlükken gece 2 buçuk gibi suyum geldi. İlk hamileliğim olduğu için emin olamadım hastane ile iletişime geçtim. Akışın devam edip etmediğini kontrol etmemi istediler. 3 saat kontrol ettim akış devam ediyordu hastaneye geldik. 6 da yatışım yapıldı. Açıklık yaklaşık 1 cmdi. Zaten 1 haftadır 1 cm açıklığım vardı. Bir müddet kendi sancımla açılma beklediler ama olmadı sonra suni sancı verildi. Suni sancı verilirken nefes egzersizi çok önemli. Sancı geldiğinde sakince nefes alıp dışarı yavaşça vermek sancının etkisini bir nebze hafifletiyor. Tabi şuan böyle yazıyorum ama o zaman nefes almayı bile unutuyordum 😂 nihayet saat 19:00 kadar bekledik numarada 3-4 kere açıklığım kontrol edildi , sıcak duş, pilates hareketleri, yürüyüş yaptım. Bu süreçte sık sık nst ye bağlanıp bebeğin hareketleri kontrol edildi. Yudum yudum su dışında yiyecek içecek yasak. Toplam 1 bardak su anca içmişimdir doğuma kadar. Son kontrolde de açılmamım hiç ilerlemediği görülünce ( anca 2 cm olmuştu) ve nst de bebek kalp atışlarında bozulmalar görülünce doktorumuz sezaryanın daha uygun olduğunu dile getirdi. Çünkü sancılar beni yorgun düşürüyordu ama bebek aşağı inmiyordu. Top gibi karnımın ortasında duruyordu ve taş gibiydi. Spinal sezeryana karar verildi. Doğum esnasında öğrendik ki bebeğimin boynuna kordon dolandığı için kendini aşağı itememiş. Saat 20:00 da ameliyathaneye alındım. Diş dahi çektirmeyen ben yeşil örtülerin altında istemsizce titriyordum. 20:05 te doğum başladı ve tam 4 dk sonra kızımı gösterdiler. Sonrasında onu yenidoğan ünitesine işlemleri için götürdüler bana dikiş gibi gerekli müdahaleleri yaptılar. Tamam 20:39 da odama getirildim. Titremelerim 15 dk kadar devam etti. Odaya geçtikten 5 dk sonra kızımı getirdiler. Göğsüme verdiler çok şükür sütüm geldi hemen verdim. 5 saat sonra hemşire kaldırmaya geldi. İlk kalkış gerçekten zorladı. İlk adımlar acı verdi. Sonrasında acısa da kendimi zorladım. Zaman geçtikçe daha az acı verici oluyor. Tabiki herkesin acı eşiği farklı kimi daha yoğun hisseder kimi daha hafif. Yan odamda kalkarken feryat eden vardı çok şükür diyorum sesini duydukça. Yani sizinki herkesten farklı olacak. Burdan gördüklerinizle şartlamayın kendinizi. Doğumumu Pendik medipol hastanesinde yaptım. Ücret olarak 3500 TL ödedim. Nasipse yarın çıkacağız. Varsa sorularınız bildiklerimle yardımcı olmak isterim 😊 Allah herkese hayırlı doğumlar nasip etsin.
yanınıza yedek pijama takımı almayı unutmayın. Hatta imkanınız varsa yedeğin yedeğini alın.
Süt artırıcı çayda ihtiyaç listenizde olsun 😊