miskokulum1 Şeker hastası olarak
ben yazayım size. Şeker sadece sağlıksız beslenme değil, üzüntü ve streslede çıkıyor. Özellikle büyük üzüntüler, kayıplar vs. Bende gebelik şekeri çıkmıştı ilk gebeliğimde. Doğumdan sonra geçti. Ama şeker adayı oluyoruz bu durumda dikkat etmezsek. Beslenmeme dikkat etmeme rağmen 2016 yılında babam kanser olunca ben üzüntüden şekere yakalandım. Tip2 olarak. 1,5 yıl uğraştılar insülin direncimi düşürmek için. Diyetisyen vs hepsine gittim. Düşmedi. Ne zamanki babamın ölümünü kabullendim insülin direnci düştü. Şimdi şeker hastası olarak ikinciye gebeyim. Gebelik şekeri değil artık gerçek bir şeker hastasıyım. Ama bebek iyi geldi. Ben ilaç bile kullanmadan şu an gebeliğimi devam ettiriyorum. Öyle çok dikkatde etmiyorum beslenmeme. Canım zaten öyle tatlı hamur işi falanda çekmiyo. İnsülinde kullanmaya gerek olmadı. Tip2 de hap kullanıyorum ben. İnsülin sadece gebelikte kullanılıyor. Yoksa insülini Tip1 hastaları kullanıyor normalde. Ama ilaç bebeğe zararlı diye insüline geçiyorlar Tip2 de. Yani sonuç olarak şunu diyim. Şeker beslenme bozukluğu ile geliyorsa beslenmeye dikkat etmek, üzüntü ile geliyorsa üzülmemek lazım. Çok dikkat edin. Kontrolleri aksatmayın. Diyetisyen desteği alın. Şeker bebek anomalisi, bebekte gereksiz kilo, Allah evlerden ırak etsin bebek ölümüne bile yol açıyor. Şeker ölçüm cihazı alın. Günde aç ve tok olarak toplamda 7 ölçüm yapar gebeler.