gamzelinaz
9.00 sabah
1 yumurta, 1 kibrit kutusu kadar peynir, 5-6 adet zeytin, 2 ince tam buğday ya da çavdar ekmegi, bol mevsime uygun çiğ sebze
11.30 Ara
1 porsiyon meyve, 2 adet ceviz içi / badem
14.00 öğle
2 yumurta büyüklüğünde et
1 tabak (4-5 yemek kaşığı) sebze yemeği ya da yeşil salata
1 sbardagi kadar yoğurt
3 ekmek değişimi ( burası biraz karışık, mesela 3 yemek kaşığı kadar makarna/pilav vs yersen 2 ince dilim ekmek olabilir denmiş. Ya da makarna pilav yerine corba koyacaksın gibi.)
16.30 Ara
1 pors. meyve
1 sbardagi yogurt ya da süt
19.00 Akşam
2 yumurta büyüklüğünde et
1 tabak sebze yemeği
1 sbardagi yoğurt
Bol yağsız salata
3 ekmek değişimi ( öğlendeki gibi)
21.30 Yatarken
1 porsy. meyve, 1 sbardagi süt ya da bu ikisi yerine 1 ince dilim ekmek 1 dilim peynir
Öğünler arasi 2,5-3 saat olmalı, günde en az 2,5-3 litre su içilmeli,
Öğünlerde geçen et, tavuk balik da olabilir ancak pişirme çeşidi haşlama ızgara ya da fırında tercih edilmeli. Taze sıkılmış olsa bile meyve suyu kesinlikle içilmemeli. Hamur işi kuru yemiş kızartma fazla tuz şekerli tatlılar tüketilmemeli. Ekmek olarak ise sadece çavdar ya da tam buğday yenmeli.
Benim şekerim cok cok yüksek çıkmadi ama doktorum yine de risk olmamasi adina endokrinolojiye yonlendirdi ve diyetisyen bu diyeti verdi. Ayrıca Öğünlerde ac tok cihaz ile ölçüm de yaparak takip ediyorum simdilik her sey yolunda. 1 ayda neredeyse kilo bile almamışım ama ptesi randevum vardi 30 haftalik bebegim bu 1 ayda 500 gramdan fazla almış. Biraz uğraştırdığını kabul ediyorum ama şurada cok az zaman kaldı birazcık sabır diyorum😓 Gebelik şekeri yüksek çıkıp benim gibi kontrolde olanların hepsinin diyeti farklılık gösterebilir ama umarım işine yarayan birileri çıkar. Herkese sağlıklı mutlu bir hamilelik dilerim🤗