Demirim normal çıkmasına rağmen Feramat kullanıyorum. Çünkü bebek kendi demir ihtiyacını benden karşılıyor. Gebelikten önceki kan tahlil sonuçlarıma göre gebelikten sonraki sonuçlarımda demirim daha düşük çıkmıştı ilacı kullanmama rağmen. Düşünün yani bi de ilacı kullanmasam bebek bendeki hepsini alacak, ben kansız kalıcam ve bi yerden sonra bebeği besleyemeyecegim bile. O yüzden çok önemli.
Ayrıca bu ilacı doktorunuz vermiş yani, yan etkilerini bilmiyorum korkuyorum dediginiz için şunu söylemek istiyorum, düşük yapacak bir şey olsa hiç kadın doğum doktoru hamile birisine bunu verir mi? Aklınızdaki bu tarz soruları şüpheleri bu forumdan ziyade kendi doktorunuza sormanızı öneririm, o bizden daha aydınlatıcı ve doğru bilgileri size verecektir. Eğer soramiyorsanız da yine bu uygulamanin blog sayfasında uzmanların yazıları var orada aratabilirsiniz. Sonuçta biz profesyonel kişiler değiliz, şüphelerinizi gideremeyebiliriz.
Bir de eczacımın ve doktorumun bana söylediği kullanım önerisine göre yemeklerden iki saat önce ya da iki saat sonra almalısınız, süt ürünleri gibi kalsiyum içeren yiyecek içeceklerle birlikte tüketmemelisiniz çünkü kalsiyum demir emilimini azaltır dolayısıyla bir fayda sağlamaz. Mümkünse portakal suyu, portakal mandalin gibi meyvelerle ya da maydonoz, yeşil biber gibi c vitamini içeren sebzelerle birlikte alırsanız demir emilimi artacaktır.