mavibahar aktif doğum çok hızlı ilerlemiş oldu.Yani yaklaşık 7cm açılması 2 saatte gerçekleşti. Bu ssvd için çok hızlı.
Aynı hız ilk doğumda veya normal doğum sonrası 2.-3.-5. normal doğum olsa sorun değil.Rahimde kesi olmadığından o sık,hızlı ve yüksek kasılmalara dayanırdı rahim. Ama benim rahmimde 27 aylık bir sezaryen kesisi vardı ve zorlanmış ki yaklaşık 5cm lik bir rüptür olmuş.Zaten ağrısı bambaşkaydı.
4cm açıklıkta rahim ağzına serklaj denemek de bile bile ladestir.Benimde rahim ağzı yetmezliğim var.Önceki gebeliğimde 21. Haftada görüldü,ilaç etki etmeyince 22. Haftada 1,5 cm açıklık ve 17mm kısalıkta serklaj yapıldı.Açıklık seviyesiyle başarı oranı %1 verildi bir çok doktordan.Yapmayı da 1 prof kabul etti tabi bizde riskleri kabul ettik.Neticede en fazla 1 haftaya doğacak diyorlardı sancılar durmuyordu açıldıkça.O oğlumda serklaj öncesi-sonrası toplamda 17 hafta yattım evde. 41+3 de doğdu.
bu gebelikte dikiş gerekmedi, sadece progrestan kullandım hareketli gebelik geçirdim, 38+3 de doğdu.