Elifberk bende çok korkuyordum hamile kalmadan öncede hep sezeryan istiyodum bu korku yüzünden. Doktorum normal doğuma bi nevi mecbur etti sonra bende ya doktor değiştircektim ya da normal dicektim. Annemle de konuştum çevremdekilerle de ve bi cesaret geldi. Zaten epidural isticem birazda ona güvenerek doktorumla devam ettim ama korkularım hala vardı. Dün gebelik eğitiminde çok çok hafifledi korkularım orda bana iyi gelen şeyleri size de söyleyeceğim. Öncelikle kendinizi bebeğinizin yerine koyun. Siz doğumdan korktukça bebeğinizde bunu hissediyor ve annem benim doğumumdan çok korkuyor diye üzülüyor. Bebekler ne hissedersek anne karnında da olsa hissediyor bu duygunuz ona da geçiyor onun için güçlü olun. İkincisi siz doğum anında panik olursanız bu şekilde güvensiz bir korkuyla giderseniz doğumunuzu da zora sokarsınız. Doğum ilkel bellekle alakalıymış o yüzden düşünmeyi bırakıp o an sakin kalmanız kendinize güvenmeniz derin nefesler almanız çok önemli. Doğum anında bazı hormonlar devreye giricek ve size doğum için güç verecek. Diyorlar ya Allah o gücü veriyor diye, aynen öyle :) dünyadaki her kadın bunu yapabilecek güçte, o güç sizde de var o yüzden düşünmeyin, anı yaşayın. Her kasılma geldiğinde bebeğim bana gelmek istiyor diye düşünün. Birde unutmayın kasılmalar sürekli değil ara ara geliyor ve çok kötü bir şey olsaydı kimse 2.yi doğurmazdı 😊