Zeyno02 İkili test sonucumda doktorum amniyosentez önerdi. Sizce yaptırmalı mıyım? Amniyosentez yaptıran annelere sesleniyorum 🙏🙏😔
Gul_meftun Zeyno02 ben yaptırdım hiç pişman olmadım iyi ki yaptırmışım dedim çok şükür sonucum temiz gelmişti. Ama lütfen doktorunuzu iyi araştırın yani işin ehli olsun.
Hamideankara Zeyno02 artık amniosentezin anne ve bebek kaybına yol açtığını birçok Dr biliyor ,bunun yerine nifty testi öneriliyor bunu araştırın
momtobe8 Zeyno02 bende 2 hafta sonra cvs yaptıracağım. Benim doktorum beni haccettepede bi doktora yönlendirecek ama adını hatırlayamıyorum şimdi. Haftaya randevuyu ayarlayacağız. Bu işi perinatologların yapması gerekiyor. Doktorun adını tekrar öğrendiğimde tekrar yazarım. Ama doktorum korulacak birley olmadığını, bebek kaybının eskisi gibi olmadığını artık doktorların çok uzman olduğunu söyledi. Kendi hocasında da hiç öyle gebelik kaynı yaşayan duymadım dedi. Lütfen korkmayın, stres yapmayın olumlu düşünün.
Zeyno02 Gul_meftun korkuyorum bebeğe bana bir şey olur diye. Arastırdım riskleri de var. Bir yandan da yaptırmak da istiyorum. 😔
Gul_meftun Zeyno02 bende çok korktum çünkü burada hep kötü anlatılıyor aman sakın yaptırma sağlıklı bebeğinden olursun falan diyorlar.Ben doktora güvendim Eğer düşecekse sağlıksızsa zaten düşer dedi. Öyle sanıldığı gibi riskleri yok Anneye zaten bi zararı yok ben acı hiç hissetmedim bi kaç dk lık bi işlemdi. Sonrasında ağrım sızımda olmadı
Callmeru Sakın korkma! Ve lütfen çok fazla araştırma yapıp kafanı karıştırma. Amniyosentez yaptırdım kasım ayında o kadar net olmayan bilgiler ve yorumlar dönüyo ki internette amniyosenteze girerken kalp krizi geçiricektim heycandan. Acımıyo diyemem tabiiki acıyo ama dayanılmıcak bir acı asla değil senin ve bebeğin için çok önemli onu hatırla ve bebeğine konsantre ol.. İnşallah sonuçlar çok güzel çıkıcak 🥰🙏🏻
momtobe8 Hamideankara nifty belirli hastalıklara bakıyor ve güvenilirliği amniyosentez kadar değil. Bazı durumlarda cvs veya amniyosentez mecbur olıyor. Cvs ve amniyosentezde bire bir bütün olasılıklara bakılıyor, taşıyıcılık, hiç görülmemiş bir genetik durum, küçük gen kayıpları hepsine bakılıyor.
Gul_meftun momtobe8 kesinlikle size katılıyorum Ayrıca nifty de yaptırdım kesinlikle para tuzağı olduğunu düşünüyorum.Ve kesin tanı değil.Amniyosentez sanıldığı kadar korkunç değil yaptırmak zorunda olanları da bu söylemlerle korkutuluyorlar.her doktora yaptırılmamalı kesinlikle perinatologlar yapmalı.
Hamideankara momtobe8 nifty 70 civarında anomaliye bakıyor ve güvenirliği %99 ,ayrıca panora diye başka testlerde var .amniyosentezde enfeksiyon riski göz ardı edilemeyecek kadar .
TubaNurKarasu Gul_meftun merhaba Gül hanım Nifty yaptırıp pozitif sonuç alıp amniyosentez mi yaptırdınız lütfen cevap verin
momtobe8 Hamideankara ne kadar araştırdınız bilmiyorum ama ben çok araştırdım. İlk gebeliğimde nifty yaptırdım. Nifty dediğim gibi belli başlı hastalıklara bakıyor. Ancak cvs ve amniyosentezde birebir tek tek bütün olasılıklara bakılıyor. Genetik olarak görünürde bir soruna neden olmayan ve literaturde olmayan bir kromozom yer değiştirmesi var bende. Bunun bebeğe ne derece geçtiğini, bebekte farklı mutasyonlara uğrayıp uğramadığını nifty ile yakalayamıyorlar. Dediğim gibi maalesef bazı durumlarda nifty yeterli olmuyor. Özellikle nifty yapılan laboratuvardaki genetik uzmanı ile de görüştük. Ve kendisi de bizi cvse yönlendirdi. Evet riskleri var ama hiç bir zaman nifty, cvs veya amniyosentez gibi net be detay sonuç vermiyor.
Hamideankara momtobe8 nifty testini bende yaptırdım ve tüp bebek hemşiresi olduğum için bu kadar net konuştum ,ben kendi örneklerimi bilirim ,bebek kaybı yaşayanlar olduğu gibi amniosentezde anne kaybıda yaşandı ,karar sizin tabiki ,iyi akşamlar
merviskoooo Zeyno02 yani ben aldırmayı hic düşünmediğim icin doktorum da amnioyu önermemişti direkt nift yaptırdık risksiz yüzde 99,5 kesin tanı dediler bi hafta da aldim sonucu, ultrasonda görülemeyen 70 farklı kromozom rahatsızlıklarına bakılmış oldu cok şükür bi sey yokmus boşuna tehlikeye atmış olcaktim bebegimi ki kendi yaşadığım stres de ayri. Zaten bi ay sonra da ayrıntılı ultrasona girdim bi saat bakıldı şükür orda da bi sey görülmedi. Tabiki sizin karariniz ama ben nift öneririm sahsen benm kalbimi ferahlatmaya yetti. Insallah sağlıkla kucağınıza alırsınız
Gul_meftun TubaNurKarasu merhaba benim ikili testim yaştan dolayı orta riskli çıkmıştı.doktor nifty önerdi hemen yaptırdım 3 hafta sonra sonuç çıkmadı anne kanında yeterli DNA bulunamadı dendi. Çok zor zamanlardı psikolojim bozulmuştu. Sonra doktoru değiştirdim.yeni geçtiğim doktor Prof doktor ve peritanalog o nifty testinin güvenilir olmadığını eğer gerçekten sonuç öğrenmek istiyorsan aldırsanda aldırmasanda amniyosentez önerdi bende yaptırdım çok basit bi işlem. Ve sonuç temiz çıktı. O kadar rahatladım ki Rabbim sizi de rahatlatsın inşallah ve bebeğim doğdu çok şükür. Benim araştırdığım kadarıyla niffty de yanlış sonuçlar alınıp yani pozitif olup amniyosentez de temiz çıkanlar vardı. İnşallah sizinkide öyledir .