Bilge44 aslında o anneler bile yaptırmazsa sorun olabilir çünkü yediğine içtigine dikkat eden kişilerde bile gebelik şekeri görülebilir. Bu testin önemi de zaten orda. Başka türlü anlaşılmıyor. Sadece gebelikte ortaya çıkan bir şey. Belki açlık tokluk kan şekeri ölçümü ile belli noktada farkedilebilir ama kesin tanı için bu test şart.
Size cevaben yazdım ama genel olarak şunları da söylemek istiyorum;
Ben herkes illa yaptırsın demiyorum ama gebelik şekeri varsa ve bunu farketmezlerse ölü doğuma, erken doğuma, anne karnında ani ölümlere sebep oldukları zaman nasıl bir vicdan azabı yaşayacaklar onu merak ediyorum. En iyisi o iki dilim baklavaya eş değer 50 gr şekeri içmek ki sonradan pişman olmasinlar.
Bir de şeker yüklemesi yaptırmayacagim diyenlerin farkettiyseniz sebepleri hep -miş -muş şeklinde kulaktan duyma şeyler. Birisi de çıkıp bilimsel açıklamasını yapamıyor. Halbuki bu testin yapılmasıyla ilgili dünya sağlık örgütünün yazılarını açıp okusalar biraz bilinçlenseler. Türkiye için bu testi yaptırmak zorunlu değil ama diyabet hastalıklarının oranı ülkemizde yüksek olduğu için yapılması tavsiye ediliyor. Ayrıca gebelikte yapılan birçok tahlil, ultrason vs de zorunlu değil ama bebeğimizle ilgili bi sorun varsa öğrenelim, önlem alalım takip edelim diye hep yaptırıyoruz. Şeker yüklemesi kadar tartışmaya sebep olmuyor.