Marry Kızlar şeker yüklemesi kaçıncı haftada yapılıyor. Sizler ne yaptınız bu konuda düşünceniz ne acaba
MiracAlpinveUmutunAnnesi Marry ben yaptirmani tavsiye ederim 28.haftada yapiliyo sebebide gebelige bagli diyabet cikabilir bunu yaptirmadan anlayamazsın o yukleme sırasında icecegin sekerli icecegi zaten gunduzleri bilmeden baska yiyeceklerden aliyoruz egerki gebelige bagli diyabet cikarsa diyet uyguluyosun hepsi bebegin icin sonucta sonradan keske diyecegine yaptir bence canm
Kbraaaaa Marry kesinlikle yapmayın benim doktorum 24 haftada bebeğin cok ilerde ve kilolu bi bebek dedi şeker yüklemesi yap dedi ve ben yapmadım su an 32 haftalık gebeyim ve bugün kontrole gittim kilosu gayet iyi ve ilerde görünmediğini tam olarak 32 haftalık olduğunu söyledi yani demem o ki doktorlar korkutuyorlar bizi sonra öyle bişey olmadığını ilerde öğrenince boşuna yapmış oluyoruz ki bebek şeker hastası olmasa bile glikoz kullanınca zaten sekeri çıkar insanın
Zuzu Marry arkadaşlar şeker yüklemesinin bebeğe bir zararı yok.Bebeğe sıkıntı yaratacak birşeyi doktorunuz neden tavsiye etsin ki?Yaptırıp yaptırmamak elbette size kalmış ama yok öyle yok böyle diyip bilmeyen arkadaşlarıda korkutmayın lütfen 🙏
Esraz Açlık kan şekeri de aynı açlık tokluk kan verin ben içmedim bu şekilde de çıktı diyet verdi. Doktor hastanede yattım 4 gün
pelinA Bu konuda ve sağlık ile ilgili konularda "kesinlikle..." diye başlayan cümlelerle tavsiye vermek ne kadar tehlikeli! Doktor musun? Niyeyse seker yüklemesinden ödü kopanlar var, 50 gr ila 75gr glikoz alıyorsunuz acaba bu ne demek?kac bardak limonata yada kaç dilim baklava? Hiç mi kaçırmadıniz gebelik boyunca? Oysa gebelik diyabetiniz varsa önlem alırsınız bebeğinizin sağlığı için. Yada siz bilirsiniz tabi ben ne bilirim dr muyum...
Esraz pelinA başta bende şeker yüklemesi için gittim glikoz içmedim ozaman dedi doktor açlık tokluk bakalım yani şart değil onu içmek varsa kandada çıkıyor onu demek istedim
pelinA Esraz 😁 doktorunuz direk sağlama almış, diyete almış sizi, akıllıca. Ben glikozu içmem, ama paşalar gibi de diyet yaparım diyene lafım yok, sanırım en masum mantık bu olur. Sevgiler
Dytanne Ya arkadaşlar kusura bakmayın ama Karatay denen kendini bilmez bu kadar etkilememeli sizi!!! Yaptırmazsanız ve gebelik diyabetiniz varsa bunu hiç düşündünüz mü?? Bebeğinize çok daha fazla zarar vereceksiniz!!! Dışardan yediğiniz bir kase sütlaç ya da sütlü tatlıda bile 40-50 gr arası şeker vardır!!! İnanın bir diyetisyen olarak böyle şeyler duymak artık çıldırtıyor...! Sizin ve bebeğinizin sağlığı için sadece alanında uzman kişilerden aldığınız bilgilere güvenin emekli olduktan sonra carcar konuşanlardan değil...!
cevriyetoy Dytanne bende doktoruma güvenerek yaptırdım. Zaten bana bunu yükleme testi gibi düşünme gebelik sekeri tarama testi olarak düşün dedi hatta adı da böyle olsa daha sempatik olur.diyetrk espri bile yapmıştı. Yükleme deyince direk ürkütücü geliyor demişti. Haklı bence de. En başta herkes doktoruna güvenmeli.
Rabia88 Ortada o kadar çok bilgi kirliliği var ki aynı hastanede çalışan bazı doktorlar bile biri yaptır derken digeri hayir diyor kimi ailede varsa yaptır kimi yaptırma diyor hatta dün madem 2 dilim baklava o zaman glikozu içmek yerine 2 dilim baklavayı yiyip olctur diyen bile oldu 😂 bazen bunun sadece ticari bir çıkar olduğunu ya da diğer ülkelerin Turk nesli üzerine zarar verme işi olduğunu bile düşünüyorum yaptirmatacagim eşimle birlikte aldık bu kararı herkesin kendi bileceği bişey
Didem Ben gerçekten bu konuyu cahillik olarak görüyor ve kızıyorum arkadaşlar doktorlar madem bu işi bilmiyor yarın birgün dizlerinize vurarak yanlarına gitmeyin şeker çok önemli bir konu mutlaka yapılmalı ben bir diyabet hastası olarak söylüyorum ki adam bana şekerini kontrol altına almazsan bebeğini kaybedebilme ihtimalin bile var diyor Doğum travmaları ve daha niceleri o glukozu içmenize gerek yok eğer sorun oysa pirinç patates poğaça herşeyde var ya hiç birşey bilmiyorsan ben bunu içmek istemiyorum şekerli su içeceğim de git onu iç bir çikolata al ye ama yaptırın şu testi l
Didem Marry sen kimseyi dinleme yaptır zaten yediğimiz herşeyde şeker var bir meyve bir dilim ekmek bir börek havuç be yersen şeker içine sinmiyorsa yanında şekerli birşey götür ben bunu yedikten sonra ölçtürmek istiyorum de eğer şekerin barsa zaten yediğim bir muz bile şekerini yükseltir
Esraz pelinA yawww ben anlatamıyorum mu ne 😛 bakın şimdi o glikozu içsemde içmesemde bendeki hamilelik diyabeti çıktı ben içmedim Hatta başhekim yardımcısı bile içme dedi açlık tokluk kan ver orda çıkar var veya yok ben onu yaptırdım çıktı 🤪
pelinA Peki ya gebelik şekeriniz çıktı ve insüline ihtiyacıniz varsa, bebeğinizin sağlığı hatta yaşamı buna bağlıysa... Haberiniz bile olmaz. Neyse herkesin aklı kendine...
Rabia88 Bende sadece açlık tokluk baktirdim normalde şekerle aram yok 1 dilim baklava bile zor yerim cola falan 13 yıldır icmiyorumdur belki bir gün 2 dilim baklava ile de yaptırırım açlık tokluk bakalım karar vermedim ama yükleme yaptirmayacagim