sedamasal06 35+5 olduk 11 gündür hastanede yatiyorum. Muaneye gelmiştim bebegimin gelişimi durmuş 31 haftalikla uyumlu çıkıyor kilo 1903. Ciğer geliştirici yaptılar. 37. Haftada doğuma almak zorundalarmiş. Başına gelen, bilgisi olan var mı? Cok endişeleniyorum
Betul5352 sedamasal06 canım çok geçmiş olsun bende devlette yatıyorum 37 haftadayım ama bebek 32 de kaldı kilosu 2440 civarın da perşembe günü doğuma alınacaklar senin haftan biras daha erken olduğu için Inşallah kolaylıkla atlatırsın 🤲🏻
houseofyilmaz sedamasal06 kilosu onemli degi boyle bir durumda. Ciger gelisimi ve emmesi onemli. Kilosuna takilmayin. Cok gecmis olsun simdiden. Sag saglim kucaginiza alin insallah 🙏🏻
Selma23 sedamasal06 sizi çok iyi anlıyorum bende 34 haftalık hamileyim çarşamba kontrolüm vardı o günden beri hastanede yatıyorum bebekte gelişim geriliği çıktı ne olacak bilmiyorum belirsizlik insanı çok yoruyor inşallah saga salim hepimiz de yavrularımızı kucagımıza alırız
Gull-senn sedamasal06 geçmiş olsun benimde başıma gelmişti. Bebeğe kan giden damarlardan birinde tıkanıklık olmuştu 37. Haftada sezeryana aldılar sadece bebek zayıf doğuyor o yüzden korkma zihinsel organsal bir gerilik değil bende çok korkmuştum
Mutlu_Kutlu sedamasal06 malesef aynı durumu bende yaşıyorum yaklaşık 3 hafta olacak devlet hastanesinde yatıyorum pazartesi 36 haftalık olacağım bebeğin ölçümleri hep 3 4 hafta geriden geliyor 1900 civarında kilosu tansiyonum hep yüksek çıkıyor onu takip ediyorlar nst takibi yapıyorlar hep günde 4 5 kere haftaya kadar takip edeceğiz diyorlar ama bana doğumdan bahseden de olmadı ciğer geliştirici iğne yapanda olmadı henüz. size doğum için sezeryan mı denildi acaba ?
Abdullahm1 Bende de bir hafta hatta 10 gün kadar sanırım gerilik çıktı doktor yemek ye dedi . Bende de şeker var pek giyemedim korkumdan . Şuan ne durumda bilmiyorum 3 gün önce gittim doktor a . Peki bu gelişim geriliği neden olurmuş ne yapılması gerekirmiş normal sezaryen farkedermiymiş?
houseofyilmaz Abdullahm1 neden oldugu aciklanamiyor eger anne ve bebekte her sey normalse. Anne karninda beslenemedigi icin dogurtmak istiyorlar riske atmayip. Disarda beslensin diye. İnsan endiseleniyor fakat yazan arkadaslarin hepsinin haftasi cok iyi bence. Herkes bebegini sag saglim kucagina alsin insallah 🙏🏻
sedamasal06 Abdullahm1 Bana yemek yememin bi etkisi olmadığı söylendi. Plesantadan gerekli besini alamıyormuş. Kan sulandırıcı ve ciğer geliştirici yapıyolar. Sürekli nst kontrolundeyim. Doğumdan sonra beni ne bekliyor bilmiyorum
houseofyilmaz Mutlu_Kutlu haftanizdan dolayi igne yapmamislardir. 33 34 e kadar igne yapiliyor diye biliyorum.
houseofyilmaz Mutlu_Kutlu ama gerci 3 haftadir yatiyormussunuz. Lutfen doktorunuza igneyi sorun. Onemli diye biliyorum
sedamasal06 Mutlu_Kutlu bebek yorgun olduğu için riske atmamak adına sezeryan öneriliyormuş bu durumda. Ciğer gelistiriciye yatırır yatırmaz başladılar ilk dozu bitti 15 gün geçtikten sonra ikinci dozu yapacaklarmis bi aksilik çıkmazsa. Tansiyonunuz etki ediyor olabilir ciğer geliştirici şart yoksa. Ilaveten kan sulandirici yapıyorlar her gün. Ve dediginiz gibi akşama kadar 4 5 kez nstye bağlı kalıyorum
sedamasal06 houseofyilmaz kilosuna sembolik olarak takiliyorum. Tabi ki endişelendiren organları. Göz gelişimi ciğer gelişimi. Kalıcı bir hasar olur mu bağışıklığı güçlenir mı küvezde ne kadar kalır ne zaman toparlar. Emzirmeme izin verirler mi. Hiç bir şey bilmiyorum. Ve cok endişeleniyorum
sedamasal06 Selma23 inşallah. Simetrik ve asimetrik gerilik olarak ikiye ayriliyormus. Doğumdan sonra bizi ne bekliyor hic bilmiyorum kalıcı bi durum olacak mı küvezde ne kadar kalacak riskler neler. Kafayı yemek üzereyim
Susaminannesiii sedamasal06 preeklampsiden bebegşmin gelişimi durdu. Tam 12 gün büyük zorluklarla bekledik. 35+0oldu bebegi daha fazla riske atamayız dediler spianl sezaryenle dogurdum. Kuzenimde anestezş hekimi bebek ve tansiyonum nedeniyle en dogru seklin spinal sezaryen oldugumu söylemişti. Doktorumda aynı öneride bulundu. Hastanede ise görğştğgğm anestezi hekimi de anamnez aldıktan sonra em dogru yöntem senin ve bebegşn için spinal sezaryen dedi o şekilde dogurdum. Bebegim 1730 gr dogdu.19 gün bitti kuvözde. Gözüm yaslı bekliyorum. Rabbim şifa versin tüm yavrulara. Bu arada elhamdülillah hic entğbe olmadı birkaç gün nazal solunum yaptı com yorulsada emme refleksi var ama cok minik bir bebek oldugu için kilo alıp toparlanması cok yavas oldu. Tabi içerde rop muayenesş fln yapılıyor. Temiz cıktı gecen hafta yarın birdaha yapılcak mesela. Bana böyle yazan olmamıstı ben cok aglamıstım cok korköustum ameliyatta yavrum yavrum diye cok agladım😓 aklınıza takılan soru olursa sorabilirsiniz
Selma23 sedamasal06 hastane psikolojisi insanı daha çok yoruyor öyle degişik şeyler düşünüyorsunuz ki inanın ben artık küvez de kalmasını geçtim saga salim dünyaya gelsinler sonunda evimize götürelim inşallah da bu günler de geçecek umudumuzu kaybetmeyelim
sedamasal06 Gull-senn perinatoloji ciğerlerinin hazır olmadığını söylüyor. Geliştirici yaptılar ama yeterli gelişimi göstermedi henüz. Tek dozu da 15 gün arayla yapılabiliyormuş. Başka yapamam şuan diyor doktor.
Elifdikel sedamasal06 35 haftalık acil doğum yaptım ben 2120 gram 19 gün kuvezde kaldı ama ciğer geliştirici iğne olmamıştım ben 19 gün sagliktan değil başka sebepten fazla kaldı kızımda 32 den sonra çok az kilo alıyordu doktoum da acil doğuma almak zorunda kalmasa da 38 de beni dogurtacagini söylemişti dışarda dogupta beslenmesi bizim için daha iyi demişti
sedamasal06 Elifdikel cok sukur. Inşallah darısı başımıza sağ salim. Kuvez zamanı nasıl geçiyor peki. Sizi eve mi gönderiyolar kucağınıza alabildiniz mı hic o sürede.
Gull-senn sedamasal06 evet bana da tek doz yapabilmişlerdi biz de küveze girecek diye kendimizi hazırladık. Bebek çantasını bile götürmedik ama bebeği hemen yanıma getirdiler gerek yok gayet iyi dediler. Sadece küçücüktü 🤷🏻♀️ Karnımızın içindekini Allahtan başka kimse bilemiyor. Bu aletler cihazlar sadece tahmin yürütmede işe yarıyor. Tek sağlığı yerinde olsun küveze giricekse de girsin hiç korkma
Elifdikel sedamasal06 hastanenin kurallarına göre değişiyor bebeğin durumuna göre de kızım erken doğum olduğu için solunum sıkıntısı vardı ama her gün gittim gördüm saatleri vardı doktor Bilgi veriyordu bir kaç gün sonra kucağıma da aldım emzirmeye çalıştım ama o zaman korona yoktu şuan sanırım sadece telefonla bilgi veriyolar diye biliyorum ama inşallah sizin bebeğiniz kuveze girmez solunum sıkıntısı olmazsa emmesi iyi olursa kuveze sadece kilosundan dolayı almazlar