Yamanlardan kendi tecrübemi aktarayım. 3 sene önce normal doğumla kızımı dünyaya getirdim. doğum olup dikişlerim yapıldıktan sonra anne ve bebeği başbaşa bıraktıkları bir odaya aldılar bizi. bebeğim kucağımda ve ebenin yardımıyla emzirme işlemini yaptırdık. bende göğüs ucu olmadığı için ebe eliyle sıkarak değişik bir manevrayla memeyi bebeğimin ağzına kondurdu :) ben sonra beceremedim bunu o ayrı. allahtan güçlü emme refleksi vardı da hemen tuttu minnoş. başta sarı süt geliyordu zaten biliyorsunuz. 2-3 gün böyle geldi süt. eve gittiğimiz gün ben yine meme ucunu kendimce vermeye çalıştım ama almadı. şırıngayla çıkardım yine kavrayamadı. ebe kadar güçlü şekilde veremedim. aventin silikon göğüs ucunu kullandım onu güzelce kavradı. sütüm de 4.gün gece duştan sonra geldi. uçla emzirmek kolaydı fakat bebeğe süt gelene kadar yani asıl süt gelene kadar zavallım uykuya dalıyordu. gece 2-3 saatte bir uyandırıyordum. bazen hiç uyanmak bilmezdi. altını açardım öyle uyanırdı. bazen silikon ucu eliyle yanlışlıkşa fırlatırdı, ben yatak, beşik altlarında gece gece silikon ucu arardım. bir gün gece çok üzüldüm, yalvardım rabbime. nolur şu uçtan kurtulayım artık. kaybolması ayrı dert, temizliği ayrı dert, bebeğimin doğru dürüst beslenememesi ayrı dert derken o gecenim sabahı dedim uçsuz emziricem. pekmez sürdüm ucuna, yok almadı. çaresizim ya herşeyi denemek istedim. bu arada o gün tam 3 ayı doldurmuştuk. ayağa kalkıp memeyi zorla ağzına tıkayıp sallana sallana, zıplaya hoplaya, şarkılarla dikkatini dağıtarak memede tuttum onu. emdikçe ucu çıktı ve çene de güçlendiği için rahat kavradı. 3 ayda istediğim gibi toparlanamayan kilosu sonrasında çok güzel ve düzenli artış gösterdi. o gün ben sanki ilk kez emzirmiştim. nasıl mutluydum 🥰 şimdi kara kara düşünüyorum bu bebeğimin huyu suyu nasıl olur diye ama bakıcaz artık 🙈