Diyatom Yok canım bilmeyen çok insan var. Bende bilmiyordum.2 .doğumu normal isteyince araştırınca öğrendim hepsini. 2. sezeryanda aynı dikiş yerinden tekrar kesi yapılıyor rahime iniliyor o kısımda oluşabilecek komplikasyonlar açısından risk var. 1000 de 4 oranında.
SSVD de ise ıkınma esnasında eski sezeryan dikişi reptür yırtılması riski var 1000 de 3 oranında. Bazı reptür yırtılmaları anlaşılmadan doğum gerçekleşiyormuş bazısında farkediliyormuş.
Genelde bu riskler anne açısından. Her doğumda aslında riskli hem bebek hem anne için. Sonuçta doğum basite indirgenecek bir olay değil. Ama Rabbim her anneyide ona göre yaratmış. Annenin ekstra bir sorunu yoksa normal doğum yapabilecek kapasitede. Riskli durumda hayat kurtaran ameliyat yöntemi sezeryan var. Ama asla bir doğum şekli değil. Anne ve ya bebeğin hayatını kurtaran bir ameliyat. Aynen doğum işi nasip kısmet. Allah hayırlı doğumlar ile kucağıma almayı nasip etsin.