Cigdem175 cok dogru bende de insulin direnci cikti kilo verdim ama hemen hamile kalamamistim esimde varikosel ciktigi icin. Madem oyle ben de aklima gelenleri yazayim belki bi faydasi olur.
1) iyi ve guvenilir bir kadin dogumcu bulun evlendikten sonra korunuyor olsaniz bile yilda 1 muayenenizi aksatmayin
2) korunmayi biraktiktan sonra ilk 1 yil icerisinde olmuyorsa siz kadin dogumcuya, esiniz urologa gitsin. En bastan her seye baktirin, kan degerleri, sperm degerleri, rahim filmi her sey. Kafaniz rahatlasin veya halledilecek bisey varsa vakitlice halledin.
3) mutlaka kafanizi dagitacak bir hobi edinin, ne zaman cocuk konusuna kafaniz takilsa o hobiyle ugrasin. Benim gibi 5 yil her adet olunca hungur hungur aglayip evliliginizi ziyan etmeyin cicim yillari geri gelmiyor.
4) lutfen doktorunuzun izin vermedigi hicbir takviyeyi kullanmayin. Bilmeden yenen macunlar takviyeler hormon sistemini daha kotu etkileyebilir. Cocuk isteyen kadinlarin umudunu somurmek icin hazir bekleyen bir sürü dolandirici var unutmayin.
5) saglikli beslenme, duzenli yuruyus ve spor. Ben evde leslie ve Seda Altin’in youtube videolarini yapiyordum illa para harcamaya gerek yok.
6) ailenizde bebek ne zaman, bi sorun mu var diye soranlari sert bir dille susturun. Kimseye yatak odanizin ozelinizin hesabini vermek zorunda degilsiniz. Ailenizle sakin sorun varsa da paylasmayin.
7) bolllll dua, her seyin basi dua. Rabbim en olmaz dediginiz anda olmazi olduruyor.
Bunun disinda bilmem ne suyu, bilmem ne kürü, yok iliskiden sonra ayaklarimi kaldirdim, bunlarin hepsi sadece siz cok inandiginiz icin psikolojik olarak size iyi geliyorsa yapin. Ekstra stres kaynagi oluyorsa yapmayin. 5 yil bircok yontem denedim, en sonunda hic beklemeden ayaga kalkip temizlendigim, hicbir sey denemedigim tek 1 iliski ile oldu cunku nasilsa tedaviye baslicaz diye keyfimize bakmistik. O ay ikinci iliski bile olmamisti gorusemedigimiz icin.
Herkese tez zamanda saglikli evlatlar diliyorum isteyene dua ederim isim soylemenize gerek yok ben istiyorum yazin Allah ne niyetle kime dua ettigimi biliyor nasilsa buradaki takma isminizle dua ederim.