esraizmirli Ben diyanet fetva hattına yazım ayrıca Süleymaniye vakfı ilim ve fıtrat araştırma merkezine de yazdım. Aldığım cevabı aynen kopyalıyorum.
Din İşleri Yüksek Kurulu Soru Cevaplandırma Platformu
Soru: selamın aleyküm, Çocuğa Kayra isminin konulmasının dinen sakıncası varmıdır?
Cevap: Çocuğa güzel bir isim verilmesi anne-babanın yükümlülüklerindendir. Bu hususta Hz.Peygamber (s.a.v.) Efendimiz : “Siz kıyamet günü kendi isimleriniz ve babalarınızın isimleriyle çağrılacaksınız. Bu cihetle çocuklarınıza güzel isim koyunuz”(Ebu Davud, “Edeb”, 70) buyurmuşlardır. Konulacak isimlerin Arapça olması ve bu ismin Kur’an-ı Kerim’de geçmesi gerekmez. İsim koyarken dikkat edilecek husus, konulan ismin yadırganmayacak, anlamlı ve başkaları tarafından aşağılama vesilesi olmayacak bir isim olmasıdır. Kayra, yüksek tutulan veya sayılan birinden gelen iyilik, lütuf, ihsan, inayet anlamına gelmekte olup, çocuklara isim olarak verilebilir. (nette bulduğum bir yazı canım)