Selam güzel anneler, ben doğum yapalı 20 gün oldu yarı kırkımız çıktı neredeyse.
hikayemi yazıp yazmamakla çok kararsız kaldım ama ben doğum hikayeleri okumayı çok seviyordum heleki bide uzun olup tüm gerçekleriyle yazıp anlatılanları. 🥲
Sonra dedim yazıyım belki bi kaç hamiş bilgilenir beğenir ne biliyim burda yazılanlar benim çok aklımda kalmıştı mesela dogumda iyi oluyodu yani binevi okumak tecrübelenip bilinçli bir doğum yapmak. 👯♀️
Neyse başlıyoruuuum….
NOT: ( uzun olacaktır hikaye 🙃 )
-Bu benim ilk gebeliğim. 2 yıllık evliyim ve karantina bebesi oldu kızım 🙂
covidin ilk Türkiye’ye gelmesiyle birlikte bende hamile olduğumu öğrendim.
-hamileliğimin ilk 4 ayı zordu… baya zordu🤦🏻♀️
17 haftama kadar sürekli mide bulantısı ve kusma yaşadım, bunun yüzünden tam 7 kilo verdim. 1 hafta hastanede yatıp vitaminli serum tedavisi gördüm , ne yemek yiyebiliyordum ne su içebiliyordum vücudumda sıvı kaybı olmuş artık o iştahsızlığa. Yediğim sadece tuzlu çubuk kırakerdi, bi insanın sabah kahvaltısı akşam yemeği çubuk kıraker olurmu ya ? Oluyormuş 🤷🏻♀️😅 17 haftama kadar bu şekil sürdü sonra bir anda kesildi ansızın ilk yediğim şey hamburger oldu çünkü çok canım cekiyordu yemek istiyordum ama yiyemiyordum🥲
bulantılarım geçince dediğim gibi ilk işim hamburger yemek oldu 🙊
- Haftamda cinsiyeti öğrenmeye gittik eşimle, bir kızımızın olacagını öğrendik ♥️
ikimizinde gönlünde olan kızdı tabi duyunca çok sevinmiştik 🙂
-4. ayımdan sonra balayındaydım kızlar 😅 harbi harbi balayı yaşadım.
yaza denk geldi 2. Trimester, çok güzel yedim içtim gezdim hafif göbeğimde çıktı iyice idrak olabiliyordum artık hamile olduğuma hele bide tekme atışlarını hissetiğiniz an yokmuuuu aah 😍 7. Ayıma kadar herşey güzeldi takiiiiii 3. Trimestere gelene kadar.
- Aydan sonrada mide yanmaları, bacak krampları, agırlaşma başladı karnım iyice büyüdü ve gerildi verdiğim kiloyu 8. Ayda alabildim daha fazlasını alamadım 68 kilo ile doğuma gitmiştim.
Hele son aylar daha fena kızlar artık resmen doğsa diyorsunuz, ne yatabiliyorsunuz ne kalkabliyorsunuz ne yere eğilip birşey alabiliyorsunuz mide yanmaları zaten hala devam ediyor, bebek büyüdükçe diğer organlar iyice sıkışıyo miden ağzında gibi oluyorsun amaaan valla doğduda rahatladım😅
Doğum-
39+2 de geldi benim kızım.
13 Aralık pazar günüydü saat öğlen 12:30 civarı, annemlerde kalmıştık yeni uyanmıştım yatağın içinde sağa sola dönerken bir an bi sıcaklık hissetim vajinamda zaten son günlerim olduğu için sürekli su gelişi nişan gelişi hep takip ediyodum.
( bende sizin gibi hep diyordum suyumun geldiğini ya farkedemezsem nasıl bisey acaba şeffaf mı ? ) kafamda hep bu sorular vardı. EVET
SU BİLDİĞİN ŞEFFAF SU AKINTI. Ve hiç anlaşılmıcak bişey değil nasılki adet kanaman istemsizce akıyorsa Buda öyle bisey istemsizce kendiliğinden öyle akıyo, Neyse vajinamda o sıcaklıgı hissetim eşimde ayak ucumdaydı aşkım benden bi sıcaklık akıyo ama acaba termi dedim 😅 oda şaşırdı nasıl yani falan dedi gittim tuvalete bi baktım iç çamaşırım toz pembe böyle kanlıydı ve ıslaktı sonra ıslaklık akmaya devam etti baktım hala akıyo anladımki suyum gelmiş😅 eşime kooşş çabuk yanıma gel demem bir oldu 🤣 oda bi panikle geldi koş annemi çağır dedim annem geldi anne suyum geldi napıcam dedim panikledim. Allahtan annemlerde denk geldi böyle bisey kendi evimizde suyum gelseydi daha panik olurdum😬 annem hemen dur panik yapma orana hemen bez orkid falan koyalım dedi koyduk.
O akmaya devam etsin hemen gitmeyelim hastaneye açılman olsun dedi annem sancımda yoktu zaten, öylede yaptık.
Çıktım wcden tabi içim kıpır kıpır ellerim falan heyecandan soğumaya başladı 😍
Çayımızı içtik yatakları toparladık bu arada suyum hala geliyo hissediyorum akıntısıını.
12:30 suyum geldi bu şekil tam 2 saat durduk evde. Dedim anne yeter bence sen evinide toparladın hadi şimdi bana geçelim ben bi duş alayım çantalarımızı alalım çıkalım dedim tamam dediler hazırlandık ettik çıktık evden geçtik bizim eve.
Ben hemen belimden aşşagısına sıcak su dökündüm açılma olsun yumuşasın oralarım diye, çıktım iç çamaşırıma dipend taktım
( allah razı olsun şu dipendi cıkarandan) 😅taktım su tabi hala geliyo nasıl bişeyse hiç kesilmediii🤷🏻♀️ sonra çantaları indirdiler arabaya hazırlandık çıktık annem ben eşim çıktık yola gidiyoruz Zeynep kamil hastaneye.
Haftasonu bide sokaga çıkma yasagı var polisler sürekli çevirme yapıyor, hiç denk gelmedik demiştim taki köprüyü geçtikten sonra hastaneye yaklaşmamızda polis çevirdi 🤓 eşim dedi abi eşim hamile sancısı geldi hastaneye gidiyoruz öyle diyince tabi polisler hemen yol verdi.
Acil dogumhaneden giriş yaptık hemen önce alttan muayane yapıldı, çatala ilk defa çıkmıştım zaten başıma gelecekleri hep bildiğim için herseye hazırladım kendimi 🙃
Sakince durmaya çalıştım doktor açıklığa baktı biraz kastım ama saniyelik birşey olduğu için acımadı çok, 2 cm açılmam varmış sadece 😒 ultrasondan da baktı bebege gayet iyiydi.
Doktor dedi senin yatışını yapalım önce nstye bağlan sonrada yatış işlemlerini hallet dedi. Kalktım nstye bağlandım 20-25 dk kadar orda durdum sonra işlemleri yaptım.
Annemle eşim dışardaydı telefonumu falan bıraktım onlara dedim ben cıkıyorum dogumhane katına onlar dışarda bekledi ben çıktım dogumhane katına.
Kıyafetlerimi çıkardım verdikleri hastane önlüğü gibi birşey onu giyindim tabi içimde hiç birşey yok dipend falanda cıkınca haliyle suyum bacaklarımdan aşşagı gelmeye devam ediyordu.
Damar yolu açtılar tansiyonuma baktılar idrar testi istediler onu verdim.
He bide lavma yapılcak dediler onu kendim yaptım onlar yapmıyormuş 🤷🏻♀️
Biraz zor oldu tek başıma ve göbeğimle ama yapabildim allahtan , onu yaptıktan 5dk sonra hemen büyük tuvaletim geldi zaten o işimde bittikten sonra ebem geldi odaya.
Ebemden Allah binkere razı olsun çok memnun kaldım, çok dua etmiştim zaten allahım nolur iyi doktorlara hemşirelere ebelere denk geleyim diye öylede oldu. Zaten devlet hastanesi beklentimi çok yüksek tutmadım o yüzden iyi geçti diyebilirim.
Neyse ebem geldi odaya dedi canım hadi gel dedi alttan bide biz muayane edelim dedi çıktım yine çatala 😪
Plastik bi alet var adını bilmiyorum onu soktular ama aklım başımdan gitti bagırmıcam diyen ben o an bagırdım valla acıyo kızlar benim acıdı yani 🙊 ebem hemen dur hayatım sakin ol kendini kasma kasarsan daha çok acır şimdi sana ne işlemler yapıcaz anlatıyim bak dedi açılman 2-3 cm hemen açılman olması için rahmine balon yerleştiricez bu orayı genişleticek bebeğin daha hızlı aşşagıya gelmesini sağlıcak bide fitil koyucaz hızlanması için , sakin ol kısa surucek tamammı dedi. Onun bu motive konuşması beni rahatlattı tamam dedim.
Balon ve fitili yerleştirdiler kalktım ayağa sünnet olmuş çocuklar gibi bacaklarım ayrık ayrık yürüyerek 🤦🏻♀️ odama geçtim beni nstye bagladılar tekrar bebeğin kalp atışları falan normaldi biraz uzandım yatakta sancılarım geliyordu ama beni kötü etmiyodu 1 saat sonra ebem geldi tekrar nstden cıkardı ellerinde poşet içinde kurabiye bisküvi su falan var annemlerden istemiş atıştırmam için terliklerimi getirdi ayağıma giydirdi etti. Sonrada plates topu getirdi odaya bi kaç hareket gösterdi sancılarını bu şekil karşıla dedi hiç yapamazsan bol bol yürü koridorda dedi tamam dedim , annenle eşin kapı önünde seni görmek istiyorlar istiyosan git yanlarına dedi ebem olur dedim gittim benim içinde iyi oldu moral verdiler bana.
Eşimin koluna girdim biraz onunla yürüyüş yaptım. Annem tabi moral veriyo kızım yürü oturma kaka yapma isteği gelince doktorlara söyle ıkınma esnasında ıkın iyice nefesini geri çekme baya bi konuştu iyide oldu hepsi aklımda kaldı çünkü.
Yanımda 1 saat durdular gittiler bende odama gittim biraz uzandım yorgun hissediyordum kendimi bi 20 dk gözüm almış öyle dalmışım, balonum düşmedi tabi hala balon düşünce açılma oluyormuş yani ben hala 2-3 cm açıkla dolanıyordum 😬
Balon yaklaşık 2 saat sonra düştü o düşünce su ile karışık kanda gelmeye başladı kanın gelmesi açılmanın olduğunun habercisiymiş.
Farklı bi ebe geldi alttan elini soktu çuvala sokar gibi 😒 dedi açılman 4 cm biraz yürü ilerlesin falan dedi ben tekrar yürüyüş yaptım bu arada sancılarım şiddetlenmeye başladı annemler tekrar beni görmeye geldi hiç duramadım onların Yanında kıvranmaktan eşimle tekrar yürüyüş yaptım koridorda kan hala geliyo bacaklarımdan aşşagıya, annemler Yanımda yarım saat durdu gitti.
o 4 cm açılmadan sonra kafayı yedim zaten fitil heralde sancımı arttırdı.
Ben ömrümde hayatımda böyle ağrı sancı çekmedim. Yürüyüş yapıyorum ama kasıklarım çok kötü aynı adet sancısı gibi belimden bi vuruyodu ağrı, elimle belime masaj yapmaya çalıştım orayı ovaladıkça rahatladım 1 saat kadar yürüyüş yaptım sonra yine yoruldum uzandım yatağa.
Sancım zaten ara ara geliyordu düzenli değildi henüz , tekrar nstye bağlandım o ara sancım geçmiş uykum geldi uyumuşum yine ki iyi ki uyumuşum sıfır enerjiyleydim😪
Sonra hemşireler geldi yine farklı 2 tane gel bakalım açılman varmı dediler alttan yine muayane ettiler ama onlarda canımı acıttı gelen giden parmak attı ayıptır soylemesi 😒
Açılmama baktılar o kadar geçen zamanda sadece 6 cm olmuş sancılı halde o alttan bakılan muayane insanın canını çok acıtıyor 🥺 daha sonra ben biraz dişimi sıkıp sancım geldiğinde plates topuna oturup bi kaç hareket ettim squat falan yapmaya çalıştım bebeğimi iyice aşşagıda hissediyordum artık baskı yapmaya başlamıştı.
Sancılarım düzenli gelmeye başladı 5 dkda bire düşmüştü.
Dayanılmıcak bi hal aldı sancılarım ağladıgımı hatırlıyorum 🥺 artık ne yatmak ne kalkmak ne yürümek nede plates topuna çıkmak fayda etmiyordu bi ara yere diz üstü çöküp yatağın demirlerinden tutmuştum.
Alllaaahhım ben bu sancılarımı hiç bir zaman unutmam gerçekten beni canlı canlı kesen bi agrıydı. Yaklaşık bu şekil tam 1 buçuk saatte yakın çektim bu sancıyı.
Oda yetmezmiş gibi bu sancı halinde sürekli alttan açılmaya baktılar en kötüsü de oydu sancılı halde orayı resmen deşmeleri 🥺
En son 2 doktor geldi biri erkek biri kadın erkek olan kaka isteğin geldimi dedi bende bilmiyorum galiba geliyo evet dedim tamam dedi son kez bakalım açılmaya dedi ama o bakmadı bayan doktor baktı of elini soktu ama bi hareket yaptı naptı bilmiyorum ama çok gerildi orası bagırmışım. Dur dur bağırma neden bağırıp kasılıyosun eğer doğum anındada bu hareketi yaparsan bebeği riske sokarsın bak diyince beni tedirgin etti, dişimi sıktım tamam bi nefes alayim lütfen haklısınız ama inanın elimde değil dedim 3e kadar saydım tekrar baktılar oo açılman iyi bebek kanala girmiş geliyo tam açıklık şuan doğumu başlatman senin elinde güzelce ıkınırsan bebeğin 15 dk sonra kucagında dedi, elini çekti alttan, hadi bide ıkın ıkınmana bakalım dedi ama sancı gelince yap dedi zaten 5 dkada bire indiği için çok kısa sürede hemen sancım tekrar geldi ve ıkınmaya başladım 2-3 kere , birbirleriyle konusmaya başladılar bence süper açılması çok iyi alalım doğuma falan yaptılar bende artık öyle bir raddeteye geldim ki gidelim nolur bitsin gitsin dayanamıyorum dedim. Bide o ara demişimki doktora beni kesiceksiniz dimi erkek olan doktorda illaki ilk gebeliğin olduğu için kesin olucak çok az dedi bende neyle kesiceksiniz dedim doktor demesinmi elektrikli hızlarla diye 😅 allahım onlar kendi aralarında bi gülüyo tabi ben hiç gülmüyorum soguk terler atıyorum.
Doktor diyo bence komikti gül sende falan ama hiç diyo sen şimdi böylesin ama 15 dk sonra bunları hatırlayıp güleceksin dedi ki gerçekten de öyle şuan yazarken gülüyorum resmen 😅 her neyseee
Beni hazırladılar kaldırdılar yataktan hemen hadi gidelim yürü dediler bi hemşirenin koluna girdim yürüyerek gittim çatala 😪
Çıktım o bacakları ayırıp ıkınmak ayrı bi dert zateen, ışıklar tepemde yandı karşımda 3-4 doktor ebem yanımda bebek hemşireleri var sancı gelince ıkın tüm gücünle nefesini tutup dediler tamam dedim.
Sancı geldi ben tabi nasıl ıkınıyorum elimle saçlarımı tutuyordum😅
İlk ıkınmada olmadı ama güzel ittiriyosun hadi bidaha yap dedi o ara makasla kesik atıldı gördüm tabi o sancı arasında hiiiiiiiiç hissetmiyosun o kesiği yemin ederim.
Bidaha ıkındım bi kaç saniye nefesi tutup aahhh işte o rahatlama diyorlar ya balık gibi içimden aktı gitti yemin ederim aynen o şekiiiil. O rahatlama hissi yok başka bi yerde , şey gibi saatlerce korse içinde kalırsın gün sonunda sonra o korseyi çıkartır rahatlarsın ya işte öyle😅
Hemen göbeğime koydular sıcacık bir et parçası gibiydi nasıl ağlıyodu 🥺 o ağlıyo ben ağlıyorum azra hoşgeldin annem dedim allah razı olsun hepinizden yardımcı olup destek oldunuz şu zor dönemlerde işiniz gücünüz rast gitsin dedim bütün doktorlara 🙃 dikişim atılırken bebeğimi izledim yanda vucudunu temizlediler viyak viyak ağladııı🥺
Dikişim atılırken uyuşturdular o iğnede canımı acıtmadı hiç dikimide hissetmedim zaten sordugumda çok dikişin yok 3 dışardan 1 içerden dedi 10 dk sürdü zaten. Bebeğim 2.820 gr 50 cm doğdu az dikişimin olması bebeğimin minyonlugundan galiba.
Dikiş atılma bittikten sonra çataldan kalktım tekerlikli sandalye ile sancı çektiğim odama geçtim tekrar, bana bi anda çok titreme geldi ama öyle böyle değil resmen dişlerim birbirine vuruyo odaya geçince direk üstüme hastanenin çarşaflarını üzerime aldım.
Öyle yorgundum ve şaşkındımki daha 10 dk önce o yatakta sancı çekmiştim şuan ise karnım boş ve rahatlamış bi hisle uzandım ve bayada yorgundum kol kaslarım nasıl ağrıyordu demirleri ve saçlarımı sıkmaktan 😅 sonra hemşire geldi bebeğimle oyy kucucuuuuuk😍 dolabı her açtıgımda gelip gidip kokladığım hastane çıkış kıyafetleri artık üzerindeydi nasıl mutluydum sağ sağlim kavuştuk diye ❤️
hemşire kucağıma verdi emzirme yöntemini gösterdi masallah sütüm hemen geldi kızımda kavradı hemen mememi tembellik yapmadı, servis odasına geçene kadar emdi kuzum 25 dk falan. Daha sonra servis odasına geçtim annemlere tabi haber verildi onlarda dışarda heyecanlı bebeği görmek için , ben bebeğimle odaya geçtik ordada emmek istedi kızım hemen verdim oturup kalkarken biraz dikişlerim acıyo ve yanıyodu 🥲
Sonra annem le eşim geldi odaya eşim hemen kızıııım diye sevmeye basladı uzun uzun baktı kucağına aldı nasıl mutluydu resim falan cekti hemen kızına ♥️
Babamız sonra eve gitti annem Yanımda refakatçi kaldı sonra ertesi gün taburcu olup evimize geldik zaten.
Bizim hikayemiz bu kadardı asıl hayat şimdi başlıyor yaşadığım en güzel duygu en güzel his Allah herkese nasip etsin. İnsanın çektiği ağrı sancı sızı uykusuzluk hepsi ama hepsi onun bir gülüşüne cennet kokusuna değiyor ♥️
önericek birşeylerim olursa …
- dipend dipend dipend dipend ♥️
( hastanede,evde hep kullandım )
-bebeğe 2 takım kıyafet götürseniz yeter
-5 adet bez bile yeter ( zaten 1 gece kalıyorsunuz )
-normal doğum olucaksa doğum, doğumdan sonra tuvaletinizi ayakta yada klazotte yapın banyonuzuda yine ayakta yapın zaten doktorlar soyler.
-dikişli olucagınız için kabız edecek şeyler yememeye çalışın bol bol çorba , su için.
-dikişler 2 hafta içerisinde iyileşiyor
Başka aklıma gelmiyor ya siz sorarsanız cevaplarım ben ❤️