Sare_Sura Mrb annelerim ben folik asit ve ikili test yapdirmadım ilk gebeliğim ve yaklaşık 16 hafdalik oldum tecrübeli annelere soruyorum bı sıkıntı olurumu
ssnnmmm Sare_Sura folik asit bebeğin sinir sistemi ve beyin gelişimi için çok önemliydi ama 12.haftaya kadar kullanılıyor zaten
BTSG04 Sare_Sura ikili testi bende yaptırmadım. Ama folik asit kullandım. Doktorum kullanmamı istedi ama testte benim kararıma bıraktı
Aysun1983 Sare_Sura folik asit nöral tüp defekti için önemli gebelikten 3 ay önce içilmesi uygun görülür gebeliğin 10 ve 12. kadar kullanılır
Songultugraaa Sare_Sura folik asit neden kullanmadiniz çok önemli o. İkili taramayı neden yaptirmadiniz ? Herhangi bir sorun varsa cikiyodu. İlk hamileliğiniz bidee keşke yaptirsaydiniz ve kullansaydiniz neyse hakkınızda hayirlisi sağ salim kucaginiza alın yavrunuzu
Songultugraaa Aysun1983 gebelikten üç ay önce mi ? Ben ilk 3 ay hamilelikte içilir diye biliyorum ve ikinci hamileliğim öyle yapıyorum
Nurbalam Songultugraaa gebelikten 3 ay önce başlanıp 3 . Aya kadar kullanılması gerekir . Ben gebelik düşünmeye başladığım an kullanmaya başladım gebeliğin 12: haftasında da bırakacam nasip olursa
Aysun1983 Songultugraaa planlı gebelik düşünenler için başta öneriyor doktorlar her ihtimale karşı ama planlı olmayanlarda hamile olduğunu öğrendiği gibi başlıyor
Nurbalam Sare_Sura ikili test tamamen sizin tercihinize kalmış ama folik asitin neden kullanmadınız ? Bebeğinizin hakkına da girmiş olabilirsiniz . Folik asit keyfi bir tercih olmayacak kadar önemli .😢
Ahsenleyl Allahım doktorunuzu dinlemeyip burdaki insanlardan medet ummak nasıl bir düşünce yapısı?Vicdanınızı mı rahatlatmak istiyosunuz bravo iyiki kullanmamışsınız👏🏻Okuyun,araştırın ve doktorunuzu dinleyin ya lütfen.
-Kbra8- Sare_Sura ikili test tercih meselesi ama folik asit o kadar önemli bişey ki. Doktorlar gebeliği düşünmeye başladığınız an için diyor ben hamile olduğumı 4haftalıkken öğrendim öğrendipim gün direk folik asite başladım. Geç başladım diye de vicdan yaptım. Keşke bi araştırıp öyle karar verseydiniz. Bebeğiniz için çok önemli. Neden başlamadığınızı cidden merak ettim doğrusu?
Aserpil Sare_Sura bende hastaneye gittiğimde folik asit zamanım geçmişti. İkili taramalara girmedim. Umarım birşey olmaz. Beslenme dikkat et araştır bebeğe iyi gelecek herşeyi tüket
zynb_ozkn Sare_Sura 34+6 haftalık canım bende folik asidi sadece 10 gün falan kullanabilmiştim sonrasında bulantılarım başlayınca asla içemedim ve ikili üçlü testlerin hiç birini yaptımadım bir sorun olurmu bilmiyorum ama henüz bir sıkıntı yaşamadım allah kimseye de yaşatmasın
Duygurella- Canım eyer öğünlerini atlamayıp Sağlıklı besleniyorsan zaten folikasiti yiyeceklerden alıyorsun bende bi gün alıp diğer gün almıyorum.. ve testi bende yaptırmayı düşünmüyorum bebekte Allah korusun bşşey görünse bile ne yapabilinir anne karnında bişey varsa bile gebelik boyunca strese girip bebeği daha da strese sokacaksın can bu can benimdir ne olsa da başımın üstünde yeri var diyorsan testlere gerek yok
aydinayse Folik asiti sadece ilaç olarak değil doğal olarak gıdalardan da alabilirsiniz.Ülkemiz bu konuda çok zengin bir ülke. Yani sentetik folik asit kullanmamak demek sizin folik asit almadığınız anlamına gelmiyor 😊 Ben de besinlerden elimden geldiğince karşılamaya çalıştım. Sentetik olarak kullanmadım. Tahlillerimde de çok şükür değeri düşük çıkmadı. Epey araştırmalar sonucu bu karara vardım tabiiki. Çünkü folik asitin fazla alımının ileride bebekte otizmi ve hiperaktiviteyi tetiklediğine dair yapılmış araştırmalar var. Diyeceğim şu ki çocuğun hakkına girmek kime göre neye göre tartışılır 😊 Doktorlarımızın önerileri elbette önemli ama anne olarak bizlerin de her söyleneni araştırmadan yüzde yüz doğru kabul etmemesi gerektiğini düşünüyorum. Onlar bize rehber olur bizler kararımızı veririz. 🌸
aydinayse Bu arada testleri de yaptırmadım. Çünkü testler sadece bir ihtimal olduğunu söylüyor. Size kesin bir Bilgi vermiyor. Yani olmayan şey için yanlış bir ihtimal dahilinde tüm hamileliğiniz boyunca stres yaşayabilirsiniz. Ayrıca olumsuz bir sonuç olsa bile her koşulda evladımızı seve seve doğuracağız. O zaman yaptırmak da anlamsız geliyor bana 😊
BTSG04 aydinayse bende sırf bu sebepten yaptırmadım. Ne gelirse Allahtan dedim ve bebeğimi her haliyle seveceğim inşallah. Bilsemde bir şey değişmeyecek hamileliğimi en güzel şekilde geçirmeye gayret gösteriyorum 🤲
MihricanA Sare_Sura Nasıl keyfinize göre ilac kullanmıyorsunuz anlamış değilim. Ikili test senin tercihine göre tamam ama folik asit ilk 3 ay beyin gelişimi icin en önemli vitamin neden kullanmadın?
Emeldikici Sare_Sura ikisi de çok önemli canım.folik asit bebeğin gelişimi açısından önemli ikili testte bebeğin sağlığı kontrol ediliyor bir nevi yaptırmalısın