Merhaba kızlar, 38+1 günlük hamileyim. Vajinismus problemimi tam olarak yenemeden hamile kaldım. Normal doğum yapmayı çok istiyorum fakat çatı muayenesi bile olamıyorum. Doktorum da muayene etmeyi deneyip olamadığımı görünce normal doğum yapamayacağımı, çok fazla kasıldığım için bebeğimin kanala sıkışabileceğini ve bunun risk olduğunu söyledi. Sezaryen yapalım dedi ve ben de bebeğim riske girmesin diye kabul ettim doğal olarak fakat araştırmalarım sonucunda çok fazla benzer hikaye okudum. Benim gibi olup normal doğum yapabilen çok fazla kadın var. Doğum sancılarıyla hastanede çatı muayenesini yaptırabilen sorunsuz doğum yapabilen. Ben de buna istinaden İstanbul’da doğal doğum konusunda işinin ehli bir doktora instagramdan yazıp durumumu sordum. Yapabileceğim hiç mi birşey yok diye. Doğumun kendiliğinden başlamasını bekleyin, siz kendinizi sıkarak bebeği kanalda sıkıştıramazsınız dedi. Sancılarınız aktif olarak çok ilerlediğinde kendinizi kötü hissederseniz epidural yapılır ve müdahaleleri hissetmessiniz, tek başına vajinal muayene olamamak sezaryen sebebi değildir dedi. Siz böyle bir durumda kalmış olsanız nasıl bir yol izlerdiniz? Fikirlerinizi öğrenmek istiyorum.