ESMAARAS zaten böyle şeyler doğumda kendini belli eder sen doğuma gittiğinde karnına sancıları takip etmek için bir kemer tarzı sancı ölçer koyuyorlar halk dilinde öyle birde açıklığına bakınca belirlenen dakikalar içerisinde eğer sancı şiddetlenmesine rağmen açıklığın 4cm de kalmışsa ve açıklık büyümüyorsa o zaman bebeğin gelmeyeceğini anlıyorlar ve ona rağmen biraz daha beklerler tetkitlerin normal doğuma uygunsa rahminizi kendileri keserek açıyor oda olmazsa son seçenek olan sezeryana alırlar suyum çok geldi bebek içerde boğulur diye endişe de etmene gerek yok çünkü ne kadar suyun akarsa aksın bebeğin için yeterli su kalıyor bunları araştırın sorun anneler inanın bir doktor için sezeryan daha kolaydır ama biz anneler için normal doğum daha sağlıklı ve doğumdan sonra çabucak iyileşiyorsun ama sezeryan öyle değil sonrada çok çekiyorsun birde bir iltihap kaptın mı artık hiç bir şey eskisi gibi olmuyor