ESMAARAS
normal doğum yapmanı öneririm canım ben normal doğum yaptım sancı çekiyorsun ama o anlık bebek doğana kadar sonra herşey bitiyor sezeryan da 3hafta ağrı çeken arkadaşım var dikişlerinden dolayı bir de bebek için en sağlıklı olanı normal doğum çünkü normal doğumda Bebeğiniz doğum kanalınızdan geçerken, bağırsak sağlığına katkıda bulunan bakterileri alır ve bağışıklık sistemini güçlendirir. Bebeğin mikrobiyomu anne karnında oluşmaya başlasa da, vajinal doğum sürecin önemli bir parçasıdır. Bazı araştırmalar, bu önemli bakterileri alamayan bebeklerin, daha sonraki yaşamda gıda alerjileri, astım, saman nezlesi ve obezite gibi sağlık sorunlarına daha yatkın olduğunu bulmuştur. Bebeğiniz rahim içindeyken, ciğerleri sıvıyla doludur. Doğum sırasında meydana gelen hormonal değişiklikler sıvıyı temizlemeye başlar ve bebeğiniz doğum kanalınızdan geçerken çoğu sıkılır. Kalan sıvı doğumdan sonra öksürür veya bebeğinizin vücudu tarafından emilir. Akciğerlerde sıvı kaldığında veya çok yavaş bir şekilde temizlendiğinde – yenidoğanın geçici taşiknesi (TTN) olarak bilinen bir durum – solunum problemleri ortaya çıkabilir ve oksijen gerekebilir. Sezaryen ile doğan bebekler TTN için daha yüksek risk altındadır. Yine yapılan çalışmalar, sezaryen doğumun, çocukluk çağı astım riskini yüzde 21 ve çocuklukta şişmanlığı, normal doğumla karşılaştırıldığında yüzde 59 arttırdığını buldu.