Hastane seçimi yaparken bile yenidoğan yoğunbakımı olan anne için yetişkin yopunbakımı iyi olan hastaneler seçiyoruz. Doğum olayı hiç belli olmaz birden kordon sarkabilir, rahim yırtılabilir, bebeğin doğum sonrası müdahaleye ihtiyacı olabilir o gibi durumlarda sezaryen için saniyeler bile çok önemli. Eskiden evde doğum varmış ama o zamanki anne-bebek ölüm oranlarına baktığınızda günümüze göre çok çok yüksek. İlk bebeğimi normal doğurdum zor doğum oldu ama ikimizde de bir problem yoktu. Ona rağmen sezaryen istemeyip hem kendi hem bebeğimin hayatını riske atmakla suçlandım saçma sapan hatta üzüldüm vicdan yaptım lohusa kafasıyla. Evde doğumda en ufak bir terslik olsa çevrenin suçlayıcı okları direk anneye yönelir anne vicdanen çok yıpranır. Sanırım en mantıklısı hastane ortamında ebe yardımıyla doğal doğum yapmak. Doğal doğumu, kedisiz doğumu destekleyen bir çok dr ve hastane var onlardan biri seçilebilir.