Lezginka
Öncelikle çok 💐 Geçmiş olsun. Kesinlikle korkmayın ve stres yapmayın. Şükür bebeğimize bir şey olmuyor.
Bazı bildiğiniz kolu komşudan etraftan duyduğumuz laf ile ilerlememek. Doktorunuz ile iletişime geçmek ve onun söylediklerini uygulamak.
En önemli şey ilk önce hamile olduğumuz için, ilaç verilmemesi. Bunun özel olarak Covid ilaçı olduğu için sınırlamamamız lazım çünkü zaten normal zaman dilimimizde de bize ilaçsız geçirmeye bakıyorlar. Çok nadir durumlarda veriliyor. (Kış döneminde zatürre, grip, nezle v.b)
En önemli nokta normal insanlardan olup olmadık şeylerle korkuttular için ilaç kullanmayan insanlar. İlaç virüsün ciğerlere inmesini engelliyor. Zaten bizimde savaşımız bu duruma getirmemek.
Bende eşimde yeni atlattık, eşim 5 gün hastanede yattı. Bende evde ama ağır grip şekillinde atlattım ilk günden beri. Karantinam temaslı ve pozitif sonuçla tam 16 gün sürdü. Zor bi süreçti çünkü hamilelik ilerledikçe ağırlık, yorgunluk, nefes darlığı filan şükür atlattık. Önemli olan bir daha yakalanmamaya bakmak.
Sağlıklı beslenmek, hamilelikte zaten öyle besleniyoruz. Dr. Verdiği Vitamin ilaçına,C ve D vitamini takviyesi. Temiz hava hem kendimiz için hem bolca evi havalandirmak için. Sarımsaklı yoğurt. Kaçincı haftada olduğunuz önemli ilk aylarda bitkisel çayları önermiyorlar. Ben son aylardayım dr. içmem gereken Açık lımonlu çay, ihlamur ve nane limon tüketimine izin verdi. Meyva-Sebzeler. Beni oyalanacak günlük rutinlerimi ekstra eklemeler yaptım.
Ev için, kekik 🌿 suyu kaynatıp fısfıs ile eve sıkıyorum. Genel temizliğimizi sirkeli su ile yaptık sürekli temas ettiğimiz yerlere.
Karantina bitince evi ertesi gün dezenfekte ettirdim.