Valla sene 2020, hamilelikte doktora danismadan hareket edecek kadar bilincsiz insan varsa o onlarin problemi.
Bilincli sekilde sohbet amacli veya yine doktoruna sormak kaydiyla buradaki annelerin deneyimlerini merak eden kisilerden yana sorun oldugunu dusunmuyorum. Veya bulundugu yer nedeniyle doktora erisimi olmayan, ulassa bile doktoru ilgisiz olup yeterince bilgi vermeyen insanlarin burada soru sormasini anlayabiliyorum. Mesela gecenlerde Azerbaycan’dan bir kadin vardi, sokaga cikma yasagi yuzunden her yer kapali saglik hizmetleri aksamis. Doktoru aramis doktor haftaici bakariz demis, asla kimseye ulasamamis. Tabi ki icini rahatlatmak istemesi burda sormasi normal zaten haftaici doktora gidecek. Veya kimisi diyor ki köydeyim devlet hastanesi en erken 1 haftaya randevu verdi, eh malesef saglik sistemimiz boyle. O kadin da ne yapsin gece korkudan uykulari kacmis buraya yaziyor bir destek gormek icin. Keza hemsire ve doktor olup cevap yazan anneler var.
Ama burda bisey okuyup doktora sormadan bilincsizce yapan varsa kusura bakmayin da o onlarin bilincsizligi. Insan da biraz kendini bilecek. Kayinvalidem soyledi 10 gunluk bebege su verdim dogru mu diyor mesela. Ya kardesim doktora sormadan nasi boyle bi karar alabiliyorsun… biraz da herkes bilinclenecek, baska turlu olmaz