Hanifekucuk Henüz 10 haftalık hamileyim. Bulantım ilk aydan beri çok şiddetli su dahi içemiyorum. Aranızda su icemeyen ya da suyu farklı şekilde tatlandırıp icebilenler var mi?
SevimErcis Hanifekucuk 9+4 haftalık da ben hamileyim canım. Bulantıya yapacak bişey yok maalesef. Sıvı gıdaların hepsinden uzak durmamız gerekiyor. Ben günde 3 litre su içerdim şimdi bir bardak içemiyorum. Mecburen çekmek zorundayız bulantıyı katı gıdalar yemeliyiz
Deletedmom71 Hanifekucuk cam şişeye su koy. Limon sık biraz da limon suyu koy güzel bir tadı oluyor 🙂 hem içini temizler
deletedmom24 Hanifekucuk sürahi suya elma tarçın çubuğu atabilirsiniz. Nane koyabilirsiniz. Hepsi hoş tat veriyor.
OktayMeltemSahin SevimErcis sıvı gıdaların hepsinden uzak mı durmanız lazım 😦 kesinlikle hayır günde en az 3 litre su içmemiz lazım benim düşük tehlikem var hamileliğim başından beri gittiğim tüm doktorlar tek tedavinin su olduğunu söyledi çok bulantınız varsa doktorunuzdan bulantı ilacı isteyin ama su dan sakın vazgeçmeyin.
deletedmom24 SevimErcis yaptığın ve tavsiyen çok tehlikeli. Bebeğin susuz kalabilir cildin kurur pul pul olursun. Ayrıca idrar enfeksiyonu riskin yüksek. Bir çok bayan gebelikte taş sorunu yaşıyor..Bulantı ilacı alıp suyunu içmen gerekli. Acil hemde
Hanifekucuk OktayMeltemSahin bulantı ilacı bile fayda etmedi malesef. Doktorum 12. Haftadan sonra da bu şekilde devam ederse seruma bağlı geçirirsin dedi. Ki ben günlük en az 3 lt su içerdim şuan tiksiniyorum ☹
SevimErcis OktayMeltemSahin doktordan doktora göre değişen bir bileği demek ki.. benim doktorum sıvı gıdalardan şu an için uzak durmalısın dedi. Leblebi kraker gibi katı ve mide öz suyunu emen yiyecekler yemen senin için daha iyi olur dedi. Yada bulantının şiddetine göre değişiyor demek ki. İdrar da keton değerime sürekli bakar.
Deletedmom71 Hanifekucuk o zaman zencefil çayı içebilirsin. Hatta bana doktorum lady feliz diye bir takviye hap vermişti bulantılara iyi geliyor zencefil içeriyor. Yada direk çayını yapıp içebilirsin. Mutlaka sıvı almak zorundasın beslenmek zorundasın bebeğinin gelişimi için
SevimErcis deletedmom24 ilaç bastırmadığı için doktorumun önerisini söyledim sadece. Ya bulantının şiddetine göre değişiyor yada doktorların gözlemine göre. Ben şadde Öner’i sundum.
OktayMeltemSahin SevimErcis size iyi gelen şey bana gelmeyebilir her bünye aynı değil lütfen öneri de bulunurken emin olarak değil de benim durumum bu şekilde siz de doktorunuza bir danışın diye öneride bulunalım ama hepimiz biliyoruz ki vucudumuzun %60 ı sudur ve su sadece hamilelikte değil normal zamanda da hayatımızda çok önemli bir yer kaplar.Ben de bunu kastettim
deletedmom24 SevimErcis doktorun sana sıvı tüketme katı ye mi dedi? Yapma canım ya bunu hiçbir dr söylemez. Sıvı almamak demek kabız demek, bebeğin susuz kalması demek, enfeksiyon demek.
SevimErcis deletedmom24 yalan söyleyecek halim yok.Bildiğimi de söyledim yapma canım allah aşkına hiç bir dr söylemez demene de gerek yok. Sadece Öner’i sundum dedim. Beni yalanlamana hiç gerek yoktu. Cevap yazmazdın olur biterdi yani.
Ozlem09 Ben 6+5 hamileyim allaha şükür daha mide bulantisi yaşamadım ılerleyen ve günlerde de yasamam umarim
deletedmom24 SevimErcis canım yalanlamıyorum belki yanlış anladın. Sıvı dan kasıtın çorba falan mı su mu? Dediğin çok riskli bişi Allah korusun ciddi bişi olur. Şaşırdım 3 dr a göründüm doktorumu seçmek için üçüde ilk su tüketiminden bahsetti. Dediğin şeyin çok ciddi sonuçları var ben seni yalanlamaya çalışmıyorum sadece çok ters bişi belki yanlış anladın belki de suyu değil çorbayı falan kast etmiştir diye düşündüm..
SevimErcis deletedmom24 ha o zaman bunu o şekilde söyleyeceksiniz. Ben size su içmeyin diye bir tavsiye de bulunmadım. Sıvı gıdalar dedim. Hazır meyve suları, çorbalar, karpuz vs.. kendinizi ifade ederken üsluplarınıza dikkat ederseniz sevinirim.
SevimErcis OktayMeltemSahin farkettiyseniz günde 3 litre su içen biriydim şimdi 1 bardak bilr içemiyorum diyorum. Ayrıca bir diyetisyen olarak söyleyebilirim ki erişkin erkekler de %60 sudur. Bayanlarda %50 fit ki bu da kas oranına göre değişiklik gösterir. Mümkünse sizde emin olarak değil de tahmini olarak söylerseniz sevinirim.
OktayMeltemSahin SevimErcis uzun uzun yazmamak adına ortalama rakam söyledim bu oran çocuklarda 65 75 erkeklerde 60 kadınlar da ise 50 civarında.Nete de yazarsanız bu şekilde çıkacaktır net şu kadardır diye bir bilgi henüz yok sizin emin olduğunuz gibi 🤗