Ftmal gebeliğinizi öğrendiğinizde indirekt coombs testi yapıyorsunuz negatif çıktıysa sorun yok demektir daha sonra Allah korusun şiddetli bi kanama olursa bu durumdan korkabilirsiniz bebek eğer babanın kan grubundaysa sizin vücudunuz antikor üretir böyle bişeyle karşılaşmadıysanız 28. Haftada hastanede (devlet) yatış çıkış yapılıp iğne yapacaksınız(devlet bu şekilde olunca ödüyor ücreti) bebek doğduktan sonra kan grubuna bakılacak sizinle aynıysa aşıya gerek yok değilse yapılacak devlet hastanesinde çalışıyorum hemşireyim en azından bizde böyle işliyor