39+3 25 Eylül 2020 sa 09.40
İlk gebeliğim ve doğumum için hatıra kalmasını istiyorum buraya yazmakta biraz geç kaldım bebeğim 28 günlük ama ilk günler olayın şoku ve heyacanı ile telefonu elime bile alamadım. 😌 Kontrol için doktor randevumuz vardı 38. Haftamda kontrole gittiğimde doktorum bebeğin yerleşmiş olduğunu eğer bu hafta içinde doğum olmazsa gelecek hafta tekrar gel demişti. 39+2 de kontrole gittim ve 1 cm açıklık vardı doktorum uyarı için muayenede bulundu kanama ve sancı olabilir dedi. 37. Haftamdaki çatı muayenesinde de aynı şeyleri söylediği için ben o şekilde bir durum olacak diye düşünüyordum. Neyse bana yürüyüş squat yap vs dedi. Hastaneden sonra annemle sahile inip kahve içtik üzerine bebeğin eksikleri vardı onları almak için gezdik oturup bir yerde yemek yedik tabi bu arada kasıklarım ağrıyor sürekli diyorum ama öylesine bir ağrı olacağını bildiğim için konduramıyorum. Kanama çok hafif hafif geliyordu. Akşam 16.00 gibi eve geçtik ben biraz uzandım 17.30 da sancı ile uyandım uykumdan kalkamadım sonra akşam 20.00 a kadar bu şekilde uzun aralıklarla belime ve kasıklarıma bir ağrı giriyordu. 21.00 dan sonra kasılma sayar a bakıp hesaplamaya başladım 15-10 dk bir sancı giriyor 45-50 saniye gelip gidiyordu o gece annem sürekli hastaneye gidelim dedi ama ben beklemek istedim hala inanmıyordum gerçekten sancı olduğuna. Gece 23.00 i geçerek eşim ben annem uyuduk ama benim sancıların arası kısalmaya devam ediyordu 02.00 da uyandım artık daha doğrusu uyumamıştım yataktan kalktım annemin yanına gittim 7dk ya düştü aralıklar annem zorla doktora mesaj attırdı doktorum hastanedeymiş eğer ilerlerse hastaneye gel dedi 3.30 artık dedim bu beni uyutmayacak hadi gidiyoruz. Hazırlandık çantalarım hazırdı üzerime rahat bir elbise giydim ve çıktık 4 gibi hastaneye geldik muayenede 3 cm açıklık var dendi ve öğlene doğum olur dedi doktorum tabi çok üzüldüm anneme en az 5 cm olmadan gitmek istemiyorum diyordum 3 ü duyunca stres yaptım. Neyse yatışım yapıldı. Pilates topu vs geldi odaya nst ölçüm vs yapıldı. sabah 7 ye doğru tekrar muayene geldiler ve ebe sadece 4 cm dedi ama benim ağrılarım ciddi manada artmıştı inanamadım. Doktorum geldi 15 dk sonra 5 cm dedi ben hiç bir sancıda oturamıyorum sancı geldiği an ayağa kalkıyorum pilates topunu artık bıraktım ona tahammülüm kalmamıştı. 8.30 gibi suyum geldi artık tahammülüm kalmamıştı zaten. Dayanılmaz bir ağrı değildi ama anneme bir yarım saat daha bu sancıyı çekemem diyordum. Son raddedeydim artık hissediyordum. Bu arada ebeler ara sıra gelip nst filan bağlıyorlar yatmam gerek en çekilmez şey o oldu benim için dümdüz yatamıyordum kesinlikle sancım geldiği an direkt kalkmak istiyordum yalvardığımı hatırlıyorum nst bağlanmamak için artık en sonunda. Ebeler çok naz yaptığımı düşünerek doktora söylediler çok sancısı var epüdiral yapalım vs doktorum geldi odaya dayanamıyorsan epudiral yapalım dedi ben kesinlikle istemiyordum bu duyguyu en doğal şekilde yaşamak istiyordum doktorumda biliyordu o sırada muayene etti. 7 cm nerdeyse gelmiş doğum epudiral yapamam zaten sıcak duş al doğuma hazırlan dedi. O sırada ıkınma hissi gelmişti zaten okuduğum şeylerden biliyordum ki ıkınma hissi doğumun başladığına işaret ebe kesinlikle ıkınma dedi. Sıcak duşa girdim. Çıktım ben doğuruyorum dedim beni götürün son muayenemde tam açıklık olmuştu direkt doğumhaneye yürüdüm. Doktorumun o gün 4. Doğumu idi benden sonrada yine doğuma geçti. Çok hızlı oldu her şey doğumda ağrı çektiğimi hatırlamıyorum sadece öncesindeki son 1 saat 1 buçuk saat ki sancı daha zordu benim için doğumda 4-5 ıkınma sonucunda oğlumu kucağıma aldım. Ufak bir kesi atıldı bir dikiş atıldı ama içeride dikişlerim var. Ikınmalarımda bana göre daha iyi olabilirdi doktorum yinede iyi olduğunu güzel bir doğum olduğumu söyledi.
Doğum yapacak olanlara önemli bir tavsiye yürüyüş yapacak fırsatınız yoksa veya yürüyüşe ek olarak kesinlikle bir pilates topu edinin derim son ay yapılacak hareketler YouTube den ve doktorunuzdan öğrenebilirsiniz. Benim için en iyi şey o oldu diyebilirim o kadar az yürüyüşe rağmen güzel bir hızda doğum gerçekleşti. Ayrıca sancıları kesinlike yatarak geçirmemeye her sancı geldiğinde yürümeye veya ıkınmadan squat yapmaya dikkat edin 🍀
Sormak istedikleriniz olursa seve seve cevaplarım 🌞