Herkese merhaba. Öncelikle ilk doğumum olduğunu belirtmek isterim. Okurken onu göz önünde bulundurmak gerekebiliyor. Bunları size hastaneden yazıyorum☺️
39+1 de yani 6 ekim salı günü sabah saat 10:00’da nişanımın gelmesiyle başladı doğum sürecim. Eşimi arayıp haber verdim. Güzelce duş alıp, keyifli bir kahvaltı yaptım. Eşim işten gelince hastaneye kontrole gittik 11:30 civarı. 3 cm açıklığımın olduğunu fakat sancılarımın arasının 12 dakikada bir olduğunu söylediler. Normal doğum olacağı için ve de ilk gebeliğim olduğu için sancıların akşama da sıklaşabileceğini ya da bu sürecin birkaç günü de bulabileceğini söylediler. Sancı sürecini evde rahat karşılamak için eve geçtik. Uzandım, kitap okudum sıcak bir duş aldım. Bu arada normal doğuma hazırlanırken bana en çok faydası dokunun kitap “Ina May’in doğuma hazırlık rehberi” isimli kitap oldu. Bu süreçte beni çok bilgilendirdiğini ve inanılmaz bir güç verdiğini söyleyebilirim. 7 ekim gece saat 03:30 a kadar sancılarımın evde karşıladım. Bu arada sancıların gelme sıklığı 3 ya inince hastaneye gitmeye karar verdik. Yapılan çatı muaynesinde açıklığımın 6 cm olduğu anlaşıldı yatışım yapıldı ve doğum sürecim hızlanmaya başladı. İşin rengi tam olarak orada değişmeye başladı😁 Sabah 7 ye kadar sancıları karşılamaya devam ettim fakat açıklığım değişmiyordu. Bana birkaç gün gibi gelen bir süreçte ne yazık ki aynı açıklıkta kaldım. O sürede inancımı kaybetmek üzere olduğumu söyleyebilirim. Bütün süreç boyunca asla vazgeçmemeniz gereken tek şey olumlu düşünmek olmak zorunda. Negatif düşünceler ne yazık ki süreci uzatmaktan başka birşeye yaramıyor. Süreç uzadıkça doğum daha zor ve acılı oluyor. Saat 9 gibi suni sancı takıldı. Ikınma sürecim devam ediyordu. Ama uykusuz, yorgun ve açtım. Enerjim azalıyordu. 10 gibi yeniden kontrol edildiğimde açıklığım 8 cm e ulaşmıştı. Sancıların şiddeti inanılmaz artmıştı. Ebelerden biri gelip beni rahatlatmak için bir iğne yaptığını söyledi. İğneyi yaptıktan sonra sancılar boyut değiştirmeye başladı. Meğer sancıların şiddetini arttırmak süreci hızlandırmak adına vurulan bir iğneymiş😁 O sırada içimden biraz sövdüm. 11 gibi yeniden kontrol edildim açıklık 9 cm olmuştu fakat suyum hala gelmemişti yani kese patlamamıştı. Doktor keseyi patlatmaya karar verdi. Ve patlattı😁 Oradan sonrası biraz kaos. Kendi sancılarımın üzerine bir suni sancı, bir iğne olmuştum bir de kese patlatılınca sancılarım tavan yaptı. Uzunca bir süre yatağın yanında dizlerimin üzerinde karşıladım. Çok zordu. Tam açıklığa ulaşmıştım fakat bebeğin kafası bir türlü çıkmıyordu. Derken doktorla beraber yaklaşık dört ebe geldi ve beni doğum masasına aldılar. İşte orası en kısa süren kısım oldu. Masaya çıktıktan sonra beş dakika içinde saat 12:45’te kızım doğmuştu. Sürecin bu kadar uzun sürmesinin ve kafasının bir türlü çıkmamasının sebebi güzel kızımın elinin yüzünde gelmesiymiş. Toplam 5 dikiş atıldı ve ne yazık ki ıkınma sürecinden kaynaklı hemoroid sıkıntım var. Geçici olduğunu umuyorum. 3420 kg luk Masal kızımın doğum hikayesi de böyle sevgili hamileler. Biraz uzun oldu ama ben de hikayemi paylaşmak istedim. Doğum nasıldı diye sorarsanız zordu. Kolay bir doğum olmadı. Ama zaten normal doğumun çok kolay ve acısız olma şansı olduğunu sanmıyorum. Nişan gelmesinden itibaren yaklaşık 27 saat süren bir sürecim oldu. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Herkese hayırlı, sağlıklı, kolay doğumlar diliyorum💛