iremkocer az önce başka bir posta yazdığım cevap buraya da uyuyor 🥰
“ ben oğlum 5 aylıkken hamile kaldım canım. Senin gibi hiç beklediğim bir durum değildi. İçime kurt düştü de öyle yaptım testi de zaten. Pozitif görünce o kadar çok ağladım ki günlerce desem yeri. Daha işe yeni dönmüştüm, oğlum çok güzel emiyordu ve asla biberon tutmuyordu. Öğrendiğimde 7 haftalık filandı sanırım. Hep insanlar ne diyecek nasıl söyleyeceğim diye kendimi üzdüm durdum. İlk gebeliğimde hiç bulantı kusma olmamıştı, ikinci de oldu. İlki erkekti, ikinci kız 🌸 O yüzden ilk gebeliğin kötü geçti diye bu da kötü geçecek diye düşünme. Her gebelik bir olmuyor diyorlar ya gerçekten öyle. Sonra 16. Haftada covid oldum, erken doğum riskinden 27-29 haftalar arası hastanede yattım. O ilk öğrendiğimde ağlamaktan helak olduğum miniğimi kaybetmemek için ağladım bu sefer de günlerce. Neyse sonra 39. Haftada doğdu meleğim, doğduğu an yaptığım tek şey ondan özür dilemek oldu başta düşündüğüm o saçmalıklar için. Şu an 23 günlük oldu. Oğlum da 15 aylık olmak üzere. Zor mu evet çok zor ama yine de dünyadaki her şeyden güzel 🥰 “
Bu arada emzirme konusuna gelince ben 26. Haftaya kadar emzirdim. Bir arkadaş yazmış haram diye. Benim çevremde çok ilahiyatçı var kimse haramdır demedi. Tek sorun başka bir arkadaşın yazdığı gibi emen bebeği tam anlamıyla besleyememesi. Ama zaten ekgıda döneminde de olduğu için aşırı besleyici olmasına gerek yok diyerek ben emzirdim. He bir de hamileliğin ilk haftalarında düşük riski, son haftalarda da erken doğum riski varsa önerilmiyor. Karındaki bebeğe bunun dışında hiçbir şey olmuyor emzirirken. Onun hakkını abisi/ablası almış olmuyor yani.