Selinn4 Perinatolog ayrıntılı görür.Cihazları daha gelişmiş olur.Ayrıca aldıkları eğitim de farkı daha bi fazlasını öğreniyorlar yani ayeı bi uzmanlık olduğu için.
Normal doğumda aslında bilinenin aksine biraz bebeğe bağlı bi durum. 4 doğum yaptım. İlk 3ü normaldi, sonuncu normalden sezaryene döndü. İlklerde hareket ettim yürüdüm normal bi gebelik geçirdim,bebeklerim sancıyla filan kanala girdi.Olması gerektiği yönde başları yerleşmişti.Hepsi olması gerektiği gibiydi.
Son doğumumda ise baş gelişti.Dikiş alınınca 2cm açılma ile 12-13 gün gezmiştim.Yatışım olduğunda 3cm açıklık vardı.Rahim ağzı neredeyse tamamen silinme olmuş incelmişti.Aktif faza geçmişti ve pek ağrı hissetmiyordum.10cm açılma oldu ancak oğlumun baş gelişi omuz gelişe döndü.Kanaldan aşağı hiç inemedi 3 günde. Benim doktora takipli başka bi serklajlı gebe de 3,5 saatte su gibi doğum yapmıştı.
Değişkenleri çok olan,o an rahat olup zihni boşaltmayı gerektiren bir şey normal doğum.İnşallah gönlünüzden nasıl geçiyorsa öyle nasip olsun.