Selinn4 Serklaj geçirmiş, geç miad doğum olmuş tecrübe etmişken anlatayım fikir olsun.
Oğlumda 21 haftalıkken özelde ayrıntılı ultrasonda doktor rahim ağzı 20mm, hunileşmeye bağlı kesenin kanala sarkması ve 1cm açıklık var dedi.Serklaj önerdi fakülte hastanesine yönlendirdi. Kontrollerde de aynı şekilde çıktı bir çok başka doktora gözüktüm.
3 gün hastanede yattım, ilaçlar iğneler yapıldı hiç kalkmadım.açıklık 1,5 cm ve kısalma 17mm olunca dikiş yapıldı genel anestezi ile.
Dikiş sonrası 24 saatte az bi kanama oldu ve geçti.sonraki günlerde akıntım oldu ama normaldi.Korkmayın normal yani.
36 haftaya kadar evde hep yattım, ev işi vs yapmadım.Yemek dahil.32 haftada bi doktor izniyle bebek mağazasına gidip genel bi alışveriş yaptım 1 saatte filan hallettik.Evde o zamana kadar tuvalet için kalktım, haftada 1 filan kafamı yıkadım duşa bile girmeye korkardım.
Bebek büyüdükten sonra 27-28 hafta civarı arada dikişi hissettiğim oldu.
- haftalıkken dikiş normal muayene sırasında alındı.Hiç acıtan bir işlem değil, pıt diye kesiyorlar.Sonrasında hunharca yürüdüm artık ne zaman doğarsa doğabilirdi 😂😂
41+3 de, erken gelecek diye haftalarca korkup beklediğim oğlumu, 3 gün sancı ve 10cm açılma ile doğamayan oğlumu spinal sezaryenle kucağıma aldım 😊
İlk gebelik yaşayanlar da ölçüm yaptırsın.Karından ölçüm ile vaginal ölçümler farklı olabiliyor.