Deletedmom05 canim.doktorum dedi sola yat surekli diye Sağ tarafta en buyuk toplar damar var sag tarafa doğru yatılırsa bu toplar damara rahim baskı yapiyor ve kalbe dönen kan miktarı azalır, bu da bebeğe giden kan miktarının azalmasına neden olur. Sağ tarafa yatıldığında kalbe dönen kan azalacağı için vücuttaki şişlikler artabilir. Sol yana yatıldığında tersine plasentaya (bebeğin eşine) giden kan artar, böylece bebeğe daha fazla oksijen ve besin maddesi ulaşır. Sol tarafa yatmak kan dolaşımındaki sirkülasyonu arttırarak vücuttaki şişlikleri (ödem) azaltır. O yuzden bebege daha fazla besin ve kan gitsin diye hep sola yatarim yüz üstü ve sag tarafa hic yatmam sirt ustu de yatinca rahme basinc artıyor kan akisi yavaşlıyor