Semakacan Hatice54 bende çok istiyorum ama içimde bir vicdan azabı olmuyor değil 😀 hem saat başı yemek yiyorum ve acıkınca direk ellerim titriyor 😂😂 sanırım sonradan kaza edicem
YazCilegi Hatice54 SU SU SU. Cehennem sıcakları geliyor. Hiç mi düşünmüyorsunuz düşer bayılırım aç susuz içimdeki can ne yapar diye? Sevap kazanacagım diye doğmamış bebeğinizin günahına girmeyin Allah askına.Dinimiz çok güzel,kolaylıkları var Kazasını tutarsınız
Kubar Hatice54 deneyeceğim becerebilirsem tabikide tutacagim 16.haftadasın benim araştırmalarıma göre gayet tutabilecek haftadasın inşallah tutabilirsin .Ben mesela evdeyim ev dışarısı kadar sıcak olmuyor suyumu bol içeceğim sahurda gündüz biraz uyurum sonra oyalanirim mutfakta yemek hazırlarım namaz kuran derken iftar vakti gelir çok enerji harcamamaya çalışacağım kazası var demekle olmuyor kazaya bırakmak için doktorun hayır tutma demesi gerekir birde kazası asla ramazanın yerini tutmaz
Nur Hatice54 canım doktoruna danısıp kararını öyle ver ama ani tansiyon düşüklüğü veya yükselmesi zamanında ne olcak ? Yiyecek bir seylere ihtiyacın olacak. Ben 35+4 haftalığım göze alamıyorum canım sürekli bir seyler yeme ihtiyacı hissediyorum özellikle de su. Miktar olarak az su tüketmek enfeksiyona da sebep olabilir
meleklerimm2 canım geceden akşama kadar bişey yitip içmeyeceksin o bebek nasıl gelişecek nasıl kilo alacak nasıl beslenecek senden iyi düşün.
xkyerva Bende 18 haftalığım kaç gğndğr tek düşündüğüm bu ilk önce doktorla konuşup onun dediğini yapıcam galiba sende bi doktorunla konuş sonra karar ver istersen
YazCilegi Kubar Kalbiniz ve niyetiniz güzel olsun arkadaşım. Yaradan herşeyi görür. Size emanet ettiği cana en iyi şekilde sahiplenin koruyun kollayın ister. Bizler onun katında zaten kutsal kullarıyız.
AycanFb Kubar canım doktor sana tut veya tutma diyemez Allah sana bu kolaylığı sağlamış hamile ve emziren anneler tutmasın diye. Bu senin kendi şahsi fikrin sen ister tutar ister tutmazsın ama oruç doktor tavsiyesiyle olacak birşey değil. Ben mesela orucumu bu zamana kadar bırakmadım ama içimde bir can varken ona bunu yapamam 2 gün diş ağrısı çektim doğru düzgün birşey yiyemedim o bile nasıl canımı acıttı çocuğumu aç bıraktım diye resmen karnım içine göçmüştü bunları göre göre aç bırakamam. Kaza tabikide yapabilirsin Allah o zaman neden kaza yapabilirsiniz demiş adetliyken de tutalım o zaman kazası ramazan gibi olmuyorsa.
Kubar YazCilegi valla tatlım sahabe hanımlarının kalpleri ve niyetleri benimkinden bin kat temizdi mekke medine sicagida malum ortada onca araştırmama rağmen hamile diye oruç tutmayan bir valideme rastlamadım ohalde niyetim kalbim değil gücüm önemli gücüm var ama ben tutamam bebeğim için demek diye bişey emin ol olamaz bu iyi kalp demek değildir herkesin kendi düşüncesi gücü yetmeyene elbette farz olmaz
Kubar AycanFb mantıksız yaklaşmayın adet ne alaka o haram olan birşey bilmiyorum farkındamısınız? O halde oruç tutmak haramdır. ben o fetvayı biliyorum hadisi şerifin açılımı okadar basit değil annenin tutamıyor olması gerekir yani gücünün yetmiyor olması gerekir ki tutmasın her anneyegeçerli değil gücü yeten tutar yetmeyen tutmaz veyagücü yeter ama doktor tutma derse ozaman yine tutmaz bu kadar basit .hamileyken oruç tutulamaz diye bir hüküm yok adeti işin içine katmanizianlayamadım
Zhrnc 24 haftalık olmuş olucam. İlk günler geceden niyet etmeden tutucam sonrasında kontrole gidip degerlerime baktırmayı planlıyorum Bebekte sıkıntı yoksa suyum normalse devam edicem Ama suyun azalması ve erken doğum riski olabilirmiş Boyle birşey olursa kazasını tutucam Ama dediğim gibi denemeden kazaya bırakmak bana doğru gelmiyor.
Kubar Zhrnc canım ramazan gelmeden bi dene istersen ama bebeğin suyunda azalma olmuyor başka türlü zararları olabiliyor gelişiminin yavaşlaması gibi Allah korusun ama bak canan karatay 2 öğün öneriyor sünnet olanda 2 öğün yemektir sahurda bol bol su içsek çok enerji harcamasak iftardada bol sıvı ve hafif yemek yesek bebeğe bu şekilde inşallah hiç bişey olmaz bakalım deneyip göreceğiz eğer tutamazsak bile rabbim çabamızı görsün
AycanFb Kubar sizin söylediğiniz çok mantıksız geldiği için söyldim çok dini konuda bilgim olmayabilir sizin gibi ama kaza ramazan gibi olmaz çok saçma bir düşünce yüce yaradan herşeyin en doğrusunu bilir buna sen ben veya bi başkası karar veremez senin bünyen kaldırırım diyorsa içinden geliyorsa tabi tutabilirsin ama ben Allahın bize sağladığı kolaylıktan yararlanacağım çünkü içimde benden yemek su bekleyen bir canlı var.
Zhrnc Kubar haklısın aslında öncesinde denemek mantıklı en azından gücüm yetecek mi diye Dediğin gibi en azından biz üstümüze düşeni yapalım Ha tutamaya da biliriz kaza yapabılırız bu kotu bişey yada haram olan birşey değil 🙂
Merveevik Kubar aynen cümleniz şu şekilde; bebeğe inşallah hiçbişi olmaz bakalım deneyip göreceğiz.. yani tehlikeli olabilme ihtimalini gözönüne alarak mı oruç tutacaksınız?
Kubar AycanFb neresi saçma bi düşünce sevap olarakmi dedim sanki maneviyattan bahsediyoruz bende tutamayabilirim herkesin düşüncesi kendine o bebek 2 öğün yeyince zarar göremez enerji tüketmez ve doğru beslenilirse uzatılacak bi konu değil dsuncem sacm a fln değil gayet normal anlayabilene
NNeslihaNN Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem buyuruyorlar ki: “Şüphesiz ki Allah (Azze ve Celle) yolculuk halinde bulunan kimseden orucu ve namazın yarısını kaldırmıştır. Hamileden ve süt emziren kadından da orucu kaldırmıştır.”
Kubar NNeslihaNN tatlım hadisin dersini yaptım hamile kadın tutamayacak durumdaysa korkuyorsa çocuğu için ozaman geçerli bu hadis yoksa gücü yeten bir kadın ve korkulacak biseysi yoksa bi risk yoksa tutmaması veya bozması caiz değil eğer gücü yetmezse veya gücü m yeter dese ama doktoru hayır tutma bebek veya sen zarar görürsün ders e tutamaz mekruh bile olur tutması ki harama yakındır bu mekruh
AycanFb Kubar Kuranda böyle birşey mi geçiyor ramazanda tutulmayan oruç o kadar sevap olmuyor diye? Siz söylediğiniz için tabiki de size saçma gelmiyor ama bana öyle geldi hee şayet kuranda böyle birşey geçiyorsa haklısınız derim ama bu zamana kadar öyle birşey duymadım. Gereksiz yerde gereksiz oruç tutmayıp sonradan kaza yapanlar için söylediğiniz evet mantıklı ama burda gereksiz bir durum yok.
AycanFb Kubar canım benim ben senin ne demek istediğini anlarken sen benim ne demek istediğimi anlamamak için kurulmuşsun resmenn. Ben senin söylediklerinde mantıksız gelen taraf için hep yorum yaptım diğerleri için değil. Senin bünyen kuvetlidir tutarsın ben işin orasında değilim aç kalınca benim tansiyonm düşüyo başım dönüyo etraf simsiyah oluyo mesela ben o yüzden tutamam ama benim anlatmak istediğim bu☺
NNeslihaNN Kubar saçma buldugum şey şu benimde . tutmalısın demeleri herkes zaten kendi bünyesini bilir tutabilirmi tutamazmı
Rumit Kubar maalesef dersi eksik yapmışsınız. İslamda hükümler genele göre verilir. Fıkıhta kaidedir bu. Zorluk çekse de çekmese de hamilelere daha sonra tutma izni verilmiştir.Bu izni ister kullanır ister kullanmaz. Zorluk çekmiyorsa tutması caiz olmaz diye din adına nasıl kesin konuşabiliyorsunuz. Hayret