Selcankokalan benim de 32’de 13mm ölçüldüğünde bir doz ciğer geliştirici yapıldı. Benim doktorum 15mm’nin altına indiğinde mümkün olduğunca doğuma yakın haftalarda yapmak istiyorum ciğer geliştiriciyi demişti. Çünkü etkisi 10gün-2 hafta kadarmış ve sonrasında (34 haftadan önceki haftalardaysanız) tekrarlanması gerekiyormuş. Bebek için faydalı ancak sonuçta vücuda steroid veriliyor o sebeple mümkün olduğunca geç ve doğuma yakın yapıp, defalarca tekrarlamamak önemli. Şuan 35 oldum aslında yapmasa da olurmuş diyoruz ama o hafta doğursaydım da çok faydası olacaktı. Ciğer geliştirmenin dışında bu iğne bağırsak ve beyinde oluşabilecek kanamaları da engelliyormuş. 34’tem sonra benim doktorum da ciğer geliştirici yapmayan ekolden. Ama yapan doktorlar da var, ben yine yapılmaması taraftarıyım çünkü 34. Haftadan sonraki doğumlarda çok ciddi solunum sıkıntıları ya da solunum desteği gereksinimi olmuyor. Bence üzülmeyin, şöyle düşünün daha 20’li haftalarında 20 mm uzunluğa doğurana kadar 4-5 doz neredeyse her 10 günde bir sürekli ciğer geliştirici yapan doktorlar var. Sizinki çok makul bir hafta. 17mm’de çok iyi uzunluk benim 25-28 haftalarda o kadardı, 30’dan sonra hep 12-13-15 civarlarında gitti 35’e kadar geldik çok şükür. Benim de 32’de azalma olduğu için ciğer geliştirici vuruldu bebek 2 kilo olmuştu, sonrasında korktum doğurucam artık herşade diye ama 32’yi izleyen haftalarda hep sabit gitti. Belli ki 32.haftada 2 kilo eşiğini geçtiğimden dolayı bir miktar kısalma yaşadım. Sizin de öyle olmuştur diye geçiyor içimden.