Yesimdemirkol kardeşimde yaşadık aynı durumu bakımıyla bizzat ilgilendim detaylıca anlatıyorum hemen. Öncelikle sakinliğinizi koruyun çünkü bebeğinizin hayatını çok büyük etkileyecek birşey değil ama çok hassas bi süreç çok dikkat edilmesi gereken bir dönem olacak sizin için. Bu durumun birkaç çeşidi var. Örneğin bizimkinde bağırsak kısalığı da vardı kapalı anüsün yanında o sebeple kolostomi denilen bağırsağın ucunu karın duvarına bağlanarak boşaltımın karından bir torba içine yapılmasını sağlayan bir ameliyat geçirdi ilk gün. Sonrasında bağırsak yeterli uzunluğa ulaştığında anüs açıldı ameliyatla ve o açıklığın tekrar kapanmaması normal bir anüse dönüşmesi için evde yapılması gereken birkaç işlem öğretildi doktor tarafından sonunda bağırsağı uzayıp anüsteki yarası tamen iyileştiğinde bağırsağı anüse bağlandı şu an herşey normal. Ama dediğim gibi birka çeşidi oluyor kiminde hiç kısalık olmuyo o sebeple ilk ameliyatta anüs açıp bağırsağı bağlıyorlar bizimki gibi üç aşamalı olmuyo. Bizimki gibi kolostomi açılması gerekirse sabırlı ve çok titiz davranmanız gerekiyo, iki günde bir defa kolostominin temizlenip torbanın değişmesi lazım ama gözünüzü korkutmasın hiç normal bebeği banyo yapmaktan çok da bi farkı yok kolay bi işlem, ben 20yaşında kucağıma bir kez bebek almamış bir kez bebek bezi değiştirmemiş bi insanken bir buçuk yıl tek başıma yaptım bütün bakımını kardeşimin, hatta başka prpblemleri de vardı kardeşimin farklı ameliyatlar için yattığımız hastanelerde ilk defa kolostomi görmüş hemşirelere bakımını uygulamalı gösterip öğretmişliğim var inanın kolay bişey asla anlatıldığı kadar dışardan göründüğü kadar zor değil. İki güne bir torbasını çıkarıp normal banyosunu yaptırıp kolostomisini gazlı bezle temizleyip geri torbasını takıyodum hepsi bu herhangi bi bebeğin bezini açıp banyosunu yaptırıp poposunu kurulayıp bezini takmaktan bi farkı yok inanın hele eliniz alışınca o kadar kolay ki hiç korkulcak bişey değil. Sadece hijyen konusuna çok dikkat etmeniz gerekli çünkğ zaten karın duvarında sabit bi açıklık olması bağırsağın orda olması bebekleri çok hassaslaştırıyo enfeksiyon konusunda. Bakımlarını mutlaka tek kullanımlık gazlı bezle yaptım asla ellerimi yıkamadan altını dahi açmadım çişli bezini alırken dahi önce ellerimi yıkardım onun dışında eve misafir kesinlikle kabul etmedik ki bu dönemde asla insan içine çıkarmayın bebeği, desiğim gibi zaten açık bi yaraya sahip olması yeterince riskli enfeksiyon için. Temiz bakar bol bol emzirir ve sakin kalıp enerjinizi faydalı olmak adına kullanırsanız gerçekten çok zor bi süreç değil. Allah şifa versin inşallah. Bu arada gözden kaçabiliyo bazen doktorunuz atlarsa mutlaa hatırlatın bu bebeklerde bağırsağın yanında böbrek idrar kesesi idrar yollarında da bazen bi terslik olabiliyo kontrol ettirmekte fayda var.