Selcankokalan bende bebeğin kilo artışına paralel uzunluğun kısaldığı eşik haftalar oldu. İlk kısalmayı bebek 1500 g olduğunda yaşadık 1-2 mm civarı bir kısalma oldu. Sonrasında bebek 1800’ken tekrar bir kısalma oldu yine 1-2 mm ve 13-15 mm’ye düştü. O haftalarda yanlış hatırlamıyorsam 32. Haftadaydım, ciğer geliştirici vuruldum. Doktorunuz bence süreci çok bilinçli yönetmiş, ciğer geliştiricinin mümkün olduğunca az tekrarlanması ve riskin en fazla olduğu zamanda hatta doğuma en yakın zamanlarda yapılması lazım.
Şimdi bebek 2200 oldu 34. Hafta içindeyim iki haftadır sabit gidiyor uzunluk yani 1800-2200 gram arası bir azalma olmadı. Diğer haftalardan farklı bir şey yapmıyorum piskolojik olarak 32. Haftadan sonra çok rahatladım çünkü 24. Haftadan beri doğdu doğacak, doğarsa yaşamaz, şöyle olur böyle olur stresi yaşıyorum yine Allah bilir tabiki ama şuan için doğsa bile ufak bir kuvöz desteği gerekecek hatta belki gerekmeyebilir bile. Ben bu piskolojik rahatlamanın yansımasının sürece olumlu olduğunu düşünüyorum. Bunun haricinde benim rahim ağzı kısalığını öğrendiğimizden beri azalış hızım çok dramatik olmadı hep 1-2 mm falan gidip geldi. Artık zaten bu saatten sonra 3mm kalsa bile uzunluk aktif doğum başlamadığı sürece beklemeye devam edeceğiz. Dediğim gibi rahim ağzı kısalığı tek başına doğumu başlatmak için yeterli bir sebep değil. Mesela bu süreçte kasılmam, sancım ya da daha farklı bir tetikleyici falan olsa rahim ağzı kısalığı ile birlikte doğum normal bir insana göre çok daha hızlı başlar ama bunlar yoksa yatarak,ilaçlarla sonuna kadar gidebilir süreç. Benim tavsiyem yatmaya ve ilaçlara devam edin, bol bol su tüketmeye devam edin. Zaten 31. Haftadasınız, 32’ye girdiğinizde siz de artık derin bir nefes alabilirsiniz, sonrasında insan gerçekten rahatlıyor. Ciğer geliştirici de kötü bir şey değil ve çok doğru bir zamanda olacaksınız eğer doktorunuz yaparsa. Bana doktorum 15mm’yi gördüğümüzde yaptı. 32. Haftadaydık. 34’ü görüskten sonra tekrarlamayı gerek görmüyorum dedi şimdi 34’ü gördük yeni bir doz ciğer geliştriici olamaycağım. Bebek için erken doğum olursa faydalı bir şey tabiki ama sürekli tekrarlanmaması da gerek. Uzun oldu umarım sürecim sürecinize yardımcı olur. 🙏🏻