Drydrya Bsraydin
merhaba derya,
öncelikle hayırlı olsun sağlıkla kucağına al.
Ben bu tarz şeylere çok kızıyorum. Neye diceksin? Mesela büşra denen arkadaşın attığı kimin yazdığı belirsiz internet yazılarına şaşırılmasına.
Ben müslümanım elhamdülillah. Rabbime peygamberlerime ve onun dinlerine de inanıyorum. Lakin bu çocuklara isim verme konusunda o kadar mantıksız ve akıl dışı şeyler yapılıyor ki şaşakalıyorum.
Mesela bu yazıda diyor ki “bir rivayete göre tanrı anlamı da var dikkatli olmak lazım”
1-sen gerçekten hayatını rivayetlere göre mi yaşarsın gerçekliklere mi?
2-Sana rabbim bir akıl vermiş oku anla ve yorumla diye
3-Alenen Allaha şirk koşan terbiyesiz ahlaksız bir isim koymadığın sürece, neden rivayetlere inanasın?
4-yazının sonunda yazan şahıs diyor ki “şeytana inat şaban-muhammed vs isimlerini koymaya devam”
birkere mantıken asıl bu isimlerle ağır yükler be sorumluluklar yüklemek bana göre bir günahtır.
öyle bir dünyadayız ki çocuk okula gidiyor, ortama giriyor tüm arkadaşları ismiyle hitap ederek küfür ediyor. Şimdi bu ne kadar vicdana uygun? Peygamberlerimiz zamanında yaşıyor olsaydık keşke ama değiliz üzgünüm.
5-bence sen kendin mukayeseni yap, hurafelere inanmadan akıl ve mantığınla hareket et
Son olarak benim de nasip olursa kızım olacak ve avrupa kökenli ama ingilizce olmayan bir isim koyacağım. Anlamı türkçede çok hoş ve naif
ama bir rivayete göre yunan mitolojisinde çok kötü bir perinin ismi imiş. Bana ne ki? Bunu kim demiş kim yazmış kim çizmiş bunun kanıtı ne?
Beni ilgilendirmiyor o yüzden😃
Kayra yada başka isim. Alenen adapsız değilse gönlüne göre davran
Unutmaki dinimizde NİYET en önemli kıstasdır
öperim🌸