Mlkslc Bizim de yeni öğrendiğimiz bir durum aynısı mi bilemiyorum şu an, çünkü yurt dışındayım.. Hemşiremize kan uyuşmazlığımı diyorum Türkçe karşılığı farklı mo geliyor anlamadım hayır diyor.. Eşim anlatamadı bir türlü.. Kendi doktor arkadaşıma sordum sen doğru anlamışsın diyor.. Resus denilen birşey ; Ancak benim kanımla alakalı, eşimin kan grubu ne diye bile sormadılar .. Kan grubum RH pozitif ama alt grup çalışmışlar benim kanımla ilgili kanımın içindeki “RHD” ve RHc moleküllerine bakılmış anladığım kadarıyla büyük D ve küçük c olarak yazılıyor.. RHc negatif RHD pozitif .. 20. Haftada tekrar benden kan alınıp bebeğin kanını inceleyecekler benim kanımın içinden, eğer negatif pozitifin yanına geçip antikor oluşturuyorsa 27. Haftada bana enjeksiyon yapılacak ve doğumdan 72 saat sonra yine bana enjeksiyon yapılacakmış..Doktor arkadaşım bu şekilde anlattı.. İnternet araştırmama göre ise RHD negatifse enjeksiyon yapılır RHc negatifse sadece kontrol altında takip edilir diyor.. Burdaki hemşiremizde enjeksiyon yapılır önemli riskli birşey değil vs dedi diye hatırlıyorum. .. Çünkü duyunca anlamak için iletişimsel açıdan epey süre kontak kuramadık, o bizi anlamıyor biz ona anladığımızı anlatamadık.. En son sen evde araştır sıkıntı yok dedi, önlem amaçlı tekrar kan alıcaklar vs diye beklemedeyim şu an.. Tıbbi olarak net bilgisi olan arkadaşlarımız aydınlatırsa memnun olurum🤲🏻🧿♥️