Benim de ultrasonda değerlerim normal çıktı, kan sonucunu bekliyorum. Tanı değil tarama testi arkadaşların da söylediği gibi; 1/130 için konuşacak olursak şöyle düşün demişti doktorum, bir odada 130 hamilesiniz içinizden birinin bebeğinin (Down veya hangi değerdeki hastalıksa işte) hasta olma ihtimali var. Yani onda bile kesin değil, ihtimal demişti. Kandan yapılan tarama testi bu pahalı olan, o da tarama testi ama 2li ye göre daha belirgin oranı %99 doğruluk oranı veriyor. 2 lide bildiğim kadarıyla bu oran %70. Tanılansın istersen amniyosentez ile belli olur demişti. Onu da hepimiz artık az çok biliyoruz, ultrasonla bebeğe bakılıyor bir yandan ince iğne ile karından sıvı alınıyor. Kesin sonuç.
Doktorum ultrasonda ense kalınlığında ve burun kemiğinde bir anormallik olsaydı kan sonucu da bunu destekleseydi amniyosentezi tavsiye ederdim; ama hem yaşın genç hem ölçümleri normal şimdi kan sonucuna göre riske bakıp öyle karar veririz demişti. Yani ya pahalı olan test var önünüzde beklemeden hemen yaptırabiliyorsunuz; ya da haftasına kadar bekleyip amniyosentez veya detaylı ultrason.