Bilgeanne-27 valla bacım ben hep çıldıracak gibiydim yedi sene boyunca. Sürekli ilaçlar tedaviler ben de pek işe yaramadı. İlaç kullanmayı geçen sene bıraktım. Hamileliğimde de hiç kullanmadım. Baş etmeyi öğrendim az buçuk. Çok araştırdım. Çok şeyler okudum emin olun etkisi oluyor. İlaç bir yere kadar etkili. Maalesef grip gibi bir hastalık olmadığından iyi olabilmek için zihinsel olarak çok çabalamak gerekiyor. Mesela atak başladı diyelim. Birinci kural kendinizi asla dinlemeyin. Ter basar, kalp çarpar, nefes daralır, el titrer, baş döner, ay ölüyorumlar ve daha türlü türlü belirtiler. Bunların hepsi çok normal ve hayır kalp krizi geçirmiyorsunuz ☺️ Sonra nefes kontrolü. Burundan derin bir nefes alıp bir iki saniye tutup yavaşça burundan geri vermek. Ama o an nefesinize odaklanın. Birkaç kere bunu yapın çok rahatlatacaktır. Bileğinize kolonya döküp koklayın, bir bardak su için, yüzünüze su vurun, kalkıp dolaşın temiz hava alın. Birisi varsa onunla konuşun. Kafanızı dağıtacak her yolu deneyin ama asla kulağınıza kötü şeyler fısıldayan şeytana kulak vermeyin. Kendinizi dinlemeyin ve en önemlisi bunun panik atak olduğunu kabullenin. Vücudunuzda herhangi bir hastalık yok. Bunu kabullenmek zor bir süreç ama çok etkili. Eskiden her atağımda hastaneye giderdim. Ekgler serumlar sakinleştiriciler vs hayatımın vazgeçilmezleriydi. İki sene oldu belki de hastaneye gitmiyorum ve eskisi kadar da güçlü ataklarım olmuyor. Ki düşünün atak geçirdiğimde üzerimde olan bir çamaşırım vardı onu giyemiyordum onu giyersem atak geçiririm diye. Doğum konusunu da hiç düşünmeyin. Emin olun o an panik atak filan hiç aklınıza gelmiyor bile. Çünkü odaklanacağınız çok şey var ve hastanedesiniz. Yani bir panik ataklının en güvende olduğu yer. 😁🤪 Tabii ki korku oluyor, her şeyden korkuyorsunuz. Bebeğe veya size bir şey olmasından korkarsınız. İnsanın aklına bin bir türlü vesvese doluşuyor. Ama bunu sadece biz yaşamıyoruz. Panik atak olmayan birisi de yaşıyor onlar da korkuyor. Rabbim hepimize şifa versin inşallah 🌸