MommyyToBe Doğum zamanı hemşireye bi tane hastane çıkışı ve 1 tane bez veriyorsunuz doğunca giydiriyorlar.
Artık bebekler doğunca yıkanmıyor siliniyor.Üstünde verniksle doğabilir, pişik kremine gerek olmaz ilk günler.
Bezi bence fazla koyun.Benim bebeler ilk siyah kaka sebebiyle + çiş de var, 1 günlük kaldığımda 20-25 bez harcamışlardı. Oğlumda mecburen doğum sonrası 3 gün kalmıştık benim kanamalarım sebebiyle.
Yanınıza iğnesiz şırınga alın bir tane. Eğer sütünüzü sağmanız gerekirse, ilk süt yağlıdır kolostrum yani ağız sütü. Makineyle sağılmaz zaten makine parçaları arasında ziyan zebil olur.Elle sağılır. Elle sağıp gerekirse şırınga ile bebeğinize bi az bi yavaş anne memesi hızında verebilirsiniz.Ben hiç biberon kullanmadım, zira meme reddiyle hiç uğraşmak istemedim. Emzik de oğlumda meme reddi yaptı, ben emzik kullanmıcam gene doğumda.
Aman fazla olmuş diyenlere bakma.Doğum bu, öyle herkes 1 gün yatıp çıkmayabiliyor.Ben 5 doğumun 1 tanesinde 1 gün yattım mesela.2 gün de 4 gün de kaldığım oldu.
Bebeğin kusan bebek olabilir,çok kaka çiş yapabilir.Her bebeğin mizacı başka.Benimkiler kusmazdı ama 30dk-1 saat arayla dolu dolu bez değişirdi ilk 1 hafta 😂